Sporadycznie w ramach startupów udaje się stworzyć ciekawe rozwiązania, które mają sens i wprowadzają coś innowacyjnego. Ostatnio poznaliśmy muzyczną szczoteczkę dla dzieci.
Muzyczna szczoteczka dla dzieci
Kyocera i Lion wymyślili Possi. Projekt ten powstał w ramach akceleratora startupów od Sony i dzięki niemu powstała muzyczna szczoteczka, która ma ułatwiać rodzicom zachęcenie dzieci do mycia zębów. Dzięki ceramicznym piezoelektrycznym elementom, elektryczny sygnał jest zamieniany w wibracje, które to z kolei stają się dla użytkownika muzyką bez konieczności zakładania słuchawek.
Trzeba przyznać, że muzyczna szczoteczka wygląda jak naprawdę interesujące rozwiązanie. Nie da się ukryć, że tego typu przedmioty mogą okazać się przydatne i rzeczywiście pozwolić na polubienie przez dzieci mycia zębów i szybszego przyzwyczajenia ich do tej czynności.
Possi może odtwarzać muzykę z dowolnego urządzenia za pośrednictwem kabla z audio jackiem. Całość wyróżnia się kolorową obudową, aby jak najbardziej podobać się dzieciom. Szczoteczka wykorzystuje dwie baterie AA, które mają zapewnić miesiąc działania pod warunkiem używanie jej dwa razy dziennie po około 2 minuty.
Obecnie w Japonii można już nawet składać zamówienie na tą muzyczną szczoteczkę. Kosztuje ona 14800 yenów (około 515 złotych), a w tej cenie otrzymuje się także trzy wymienne końcówki. Dostawy rozpoczną się na początku marca w 2020 roku. Zobaczymy jednak, czy do tego czasu firmy zdołają zadbać o odpowiednią promocję swojego produktu, aby zebrać odpowiednio dużą liczbę zamówień.
Jestem ciekaw, jak rynek przyjmie taką muzyczną szczoteczkę. Dla wielu będzie wyglądać ona na całkowicie zbędną zabawkę, ale moim zdaniem ma ogromny potencjał. Kto by nie chciał "słuchać muzyki", myjąc zęby? Jako gadżet może cieszyć się sporym zainteresowaniem i w sumie zobaczymy, czy wkrótce w ofercie chińskich sklepów internetowych nie pojawi się coś podobnego.
Co sądzicie o takich wynalazkach od startupów?
źródło: Fone Arena
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu