Polska

Cała Polska w zasięgu beaconów Multikina. Jesteście gotowi na współczesny marketing w kinach?

Konrad Kozłowski
Cała Polska w zasięgu beaconów Multikina. Jesteście gotowi na współczesny marketing w kinach?
25

Jakiś czas temu Multikino chwaliło się ciekawą nowinką - interaktywnym blokiem reklamowym, który zostaje wdrożony na szerszą skalę w całej sieci kin. Dzisiaj dowiedzieliśmy się o kolejnym ciekawym projekcie, który działa już w całym kraju i obejmuje wszystkie 33 multipleksy, co przekłada się na aż 370 zamontowanych nadajników. O czym mowa? O beaconach oczywiście.

O technologii i projektach opartych o beacony mówiło się do niedawna całkiem sporo. Później temat odrobinę ucichł, takie są przynajmniej moje obserwacje, ponieważ nadal nie poznaliśmy prawdziwie interesujących, a zarazem przydatnych rozwiązań dostępnych szerszemu gronu użytkowników. Opowiadać o ideach i wizji potrafi większość, lecz na wdrożenie tak ambitnego projektu podejmują się nieliczni.

Podążanie za trendami i chęć implementowania najnowszych technologii przez Multikino zupełnie mnie nie dziwi. Podczas rozmowy z Prezesem Zarządu Multikino Media – Mariuszem Spiszem miałem okazję poznać kilka zakulisowych informacji na temat rozwoju Multikina na terenie Polski i byłem pod dużym wrażeniem jak bardzo są zdeterminowani, by nie stać w miejscu, ale cały czas starać się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom widzów. Jednocześnie do rozwiązania pozostają kwestie biznesowe, marketingowe, reklamowe, więc sprytne połączenie obydwu tematów to najbardziej pożądane efekt.

Zadecydowaliśmy się wybrać technologię Sensorberg bo jako jedyna na rynku pozwala na bardzo szybką i łatwą integrację wielu aplikacji równocześnie. W ten sposób infrastruktura jest nie tylko używana do sprzedaży naszych usług i produktów ale może
być szeroko wykorzystana przez inne aplikacje.

Wojtek Szymczyk, Kierownik E-commerce Multikino S.A.

Beacony mają być właśnie czymś takim. Dla reklamodawców to nowy, intrygujący sposób na interakcję z osobami odwiedzającymi kino, ale nie tylko. Dokładnie 26 z 33 multipleksów Multikina mieści się w galeriach handlowych. Przy wykorzystaniu beaconów dotarcie do osób tylko znajdujących się w okolicy kina jest łatwiejsze i prawdopodobnie skuteczniejsze. Nadajniki montowano przy wejściach do budynków, w salach kinowych oraz “popcorn barach”. Pokryta powierzchnia robi więc wrażenie. A jak będzie z treściami serwowanymi (potencjalnym) widzom?

Korzystając z bezpośredniej metody docierania do najbardziej osobistych urządzeń, jakimi są smartfony, Multikino planuje prowadzić własne kampanie reklamowe, jak również użyczać infrastruktury zainteresowanym reklamodawcom. Oznacza to, że po zobaczeniu reklamy danej firmy przed seansem po wyjściu z sali otrzymamy kupon rabatowy na zakupy w danym sklepie. Oczywiście to tylko jeden z wielu przykładów, a ja osobiście liczę na znacznie bardziej kreatywne kampanie.

To może być ogromny sukces lub przerażające fiasko

Przemierzając korytarze galerii z chęcią otrzymałbym zaproszenie do kina, przypominajkę o nowym repertuarze lub informację o tym, jakie aktualnie promocje są dostępne dla widzów. Już teraz Multikino współpracuje z Qpony - jedną z najpopularniejszych, jeśli nie najpopularniejszą platformą z kuponami rabatowymi i specjalnymi ofertami. Natomiast pierwszą firmą, która zdecydowała się na skorzystanie z takich możliwości technicznych jest Allegro oferująca klientom rabaty na zakupy wewnątrz aplikacji mobilnej.

Według pierwszych statystyk open rate utrzymuje się na poziomie 30%, co prawdę mówiąc uznałbym za naprawdę niezły wynik, biorąc pod uwagę ogólną niechęć wobec otrzymywania jakichkolwiek materiałów promocyjno-marketingowych przez użytkowników. Jeśli kampanie będą przygotowywane w premyślany sposób, a telefony widzów i klientów nie będą nieustannie powiadamiać ich o nowych ofertach i promocjach, to nie widzę przeszkód, by taki ruch Multikina nazwać sukcesem. Nie będę jednak wybiegał aż zanadto w przyszłość, ponieważ sam program dopiero startuje, a o sukcesie lub jego braku zdecydują setki tysiące ludzi odwiedzających okolice multipleksów oraz same Multikina.

Jeżeli jesteście ciekawi jak to działa oraz jakie promocje przygotowało dla Was Multikino wraz z partnerami, to na Waszych urządzeniach powinny zagościć aplikacje Multikino, Multiword oraz wspominane Qpony.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu