Wydaje się, że praca z pocztą elektroniczną to generalnie idealne pole dla systemów grywalizacji (gamifikacji). Opieram się oczywiście na własnym przy...
Wydaje się, że praca z pocztą elektroniczną to generalnie idealne pole dla systemów grywalizacji (gamifikacji). Opieram się oczywiście na własnym przykładzie ale wydaje mi się, że osób zmagających się z podobnymi problemami jest bardzo dużo.
Najpierw wprowadzenie. Prowadząc od kilku lat Antyweb moja skrzynka pocztowa jest nieustanie oblegana przez różnego rodzaju informacje, newsy, prośby o komentarze, wywiady, recenzje. Nie wspominam już nawet o informacjach prasowych, które skutecznie odfiltrowałem z głównego inboxa (ale oczywiście je też przeglądam, choć Antyweb najbardziej lubi exclusivy a nie info puszczane do setek redakcji).
Niestety wraz z ogłoszeniem konferencji Generation Mobile 2012, sprawy przybrały jeszcze gorszy obrót ponieważ dodatkowo do i tak zapchanej skrzynki wpadają teraz setki nowych maili dotyczących konkursu, prelegentów, programów itp.
Radzę sobie z tym natłokiem informacji jak mogę, stosuję część praktyk GTD, część własnych rozwiązań. Jednak mój wewnętrzny mail manager potrzebuje czegoś więcej - czyli motywacji :)
Zastanawia mnie właśnie dlaczego nie ma jeszcze globalnego systemu gamifikacji dla pracy związanej z pocztą elektroniczną. Na poczekaniu mogę wymyślić kilkanaście badży i osiągnięć, które można by zdobywać. Dla przykładu za : najszybszą odpowiedź, najwyższy średni czas odpowiedzi na email, ilość wysłanych maili, średni czas trzymania poczty bez odpowiedzi w inbox itp.
Potem dokładamy do tego leaderboard i mamy ogólnoświatową grę w która jest dodatkowym motywatorem dla email managera :) Nie wiem czy takie rozwiązania już powstały - jeśli tak to zaraz zaczynam ich szukać. Choć szczerze mówiąc nie słyszałem o projekcie tego typu, który przebiłby się do mainstreamu i było o nim głośno.
Jak tam wasz email manager? Pewnie też by pograł :)
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu