Wydaje się, że praca z pocztą elektroniczną to generalnie idealne pole dla systemów grywalizacji (gamifikacji). Opieram się oczywiście na własnym przy...
Najpierw wprowadzenie. Prowadząc od kilku lat Antyweb moja skrzynka pocztowa jest nieustanie oblegana przez różnego rodzaju informacje, newsy, prośby o komentarze, wywiady, recenzje. Nie wspominam już nawet o informacjach prasowych, które skutecznie odfiltrowałem z głównego inboxa (ale oczywiście je też przeglądam, choć Antyweb najbardziej lubi exclusivy a nie info puszczane do setek redakcji).
Niestety wraz z ogłoszeniem konferencji Generation Mobile 2012, sprawy przybrały jeszcze gorszy obrót ponieważ dodatkowo do i tak zapchanej skrzynki wpadają teraz setki nowych maili dotyczących konkursu, prelegentów, programów itp.
Radzę sobie z tym natłokiem informacji jak mogę, stosuję część praktyk GTD, część własnych rozwiązań. Jednak mój wewnętrzny mail manager potrzebuje czegoś więcej - czyli motywacji :)
Zastanawia mnie właśnie dlaczego nie ma jeszcze globalnego systemu gamifikacji dla pracy związanej z pocztą elektroniczną. Na poczekaniu mogę wymyślić kilkanaście badży i osiągnięć, które można by zdobywać. Dla przykładu za : najszybszą odpowiedź, najwyższy średni czas odpowiedzi na email, ilość wysłanych maili, średni czas trzymania poczty bez odpowiedzi w inbox itp.
Potem dokładamy do tego leaderboard i mamy ogólnoświatową grę w która jest dodatkowym motywatorem dla email managera :) Nie wiem czy takie rozwiązania już powstały - jeśli tak to zaraz zaczynam ich szukać. Choć szczerze mówiąc nie słyszałem o projekcie tego typu, który przebiłby się do mainstreamu i było o nim głośno.
Jak tam wasz email manager? Pewnie też by pograł :)
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu