0

Mobile Central Europe: 21 światowych liderów technologii mobilnych w Warszawie

Często na łamach AntyWeba czytamy o aplikacjach mobilnych, które mają podbić rynek. Przeglądając ich opisy czy recenzje można zauważyć, co jest naprawdę ważne, aby odnieść sukces. Świetny, nowatorski pomysł, zastosowanie znanych rozwiązań do zupełnie nowego problemu lub czasem kolejna iteracja, ulepszenie już istniejącej aplikacji.  Jednak głównym motywem pojawiającym się w każdym przypadku jest jakość aplikacji, […]

Często na łamach AntyWeba czytamy o aplikacjach mobilnych, które mają podbić rynek. Przeglądając ich opisy czy recenzje można zauważyć, co jest naprawdę ważne, aby odnieść sukces. Świetny, nowatorski pomysł, zastosowanie znanych rozwiązań do zupełnie nowego problemu lub czasem kolejna iteracja, ulepszenie już istniejącej aplikacji.

 Jednak głównym motywem pojawiającym się w każdym przypadku jest jakość aplikacji, dopracowanie szczegółów i dostosowanie do potrzeb użytkownika, a ponad wszystko responsywność i łatwość interakcji. Jako CTO firmy zajmującej się głównie tworzeniem aplikacji mobilnych, wiem, że brak tych właśnie elementów może doprowadzić do zepsucia każdego, nawet najlepszego pomysłu.

Autorem tekstu jest Jarosław Potiuk

W jaki sposób tworzy się świetne aplikacje o najwyższej jakości? Można stosować nowoczesne metodyki i procesy, można wdrażać narzędzia, które to ułatwiają, nie wspominając o ślepych uliczkach, jak zmuszanie ludzi do pracy po godzinach (co często przynosi efekty odwrotne od zamierzonych). Jednak z własnego doświadczenia, lat pracy w różnych miejscach – w zwykłej korporacji, w Google, w małym startupie, czy obecnie w prawdziwym software house, czyli Polidea – wyciągam jeden, podstawowy wniosek: najważniejsi są ludzie. Ich wiedza, doświadczenie, samodzielność w podejmowaniu decyzji i ogólne obycie technologiczne są najistotniejsze dla osiągnięcia sukcesu.

Przepis na najwyższej jakości aplikację jest zatem prosty: “weź świetnych ludzi i zrób doskonały projekt”. Tylko od razu pojawia się pytanie: gdzie takich ludzi szukać? W szkołach? Wystarczy spojrzeć na programy uczelni, żeby pojąć jak bardzo system edukacji nie nadąża za rzeczywistością. Pozostało zatem mozolnie zdobywać wiedzę na własną rękę lub – co sprawdza się od zarania dziejów – uczyć się od kogoś, kto jest specjalistą w danej dziedzinie. Ale to też nie wszystko, ponieważ bardzo istotna jest również inspiracja i wsparcie, które daje środowisko. Dolina Krzemowa zawdzięcza swoją pozycję dobrze rozwiniętej społeczności, a nie położeniu geograficznemu.

Dlatego postanowiliśmy współtworzyć społeczność programistów urządzeń mobilnych w Polsce. Polidea, razem z przyjaciółmi z FutureMind i Macoscope, założyła Mobile Warsaw – comiesięczne spotkania profesjonalistów z tej dziedziny. Uczestnicy mogli w ich trakcie swobodnie wymieniać się doświadczeniem, wiedzą i inspiracjami, weryfikować swoje pomysły i podejście bez długich godzin spędzonych nad klawiaturą. Okazało się to niezwykle stymulujące i rozwijające dla uczestników tych spotkań. Szczególnie, kiedy jako prelegent wystąpił Girish Patagnay, szef działu mobilnego Facebooka w Londynie. Usłyszeć jak powstają i działają aplikacje (mobilne i webowe) używane przez miliard ludzi od kogoś kto je współtworzył, to naprawdę bezcenne doświadczenie.

Między innymi to wydarzenie spowodowało, że wpadliśmy na pomysł, aby 11 stycznia 2014 r., w warszawskim kinie Praha, zorganizować pierwszą konferencję z cyklu Mobile Central Europe. Podczas tego wydarzenia Inżynierowie (iOS/ Andrid/UI) będą opowiadać co zrobili, czego się nauczyli, jakie popełniali błędy i dlaczego. Udało się sprowadzić do Warszawy fantastyczny zestaw 21 prelegentów. Między innymi teraźniejszych pracowników Facebooka, Amazona, Evernote’a, a także twórców bardzo popularnych bibliotek programistycznych i projektantów zdobywających prestiżowe nagrody designerskie.

 Dodatkowo, dzień przed Mobile Central Europe, zorganizowaliśmy kolejne niezwykłe wydarzenie, czyli Jitter – hackathon połączony z warsztatami o bardzo szerokiej tematyce: Arduino, wszywane w ubranie kontrolery, drukarki 3D, beacony Estimote, Google Glass i Roboty NAO. Co ważniejsze, na Jitterze zarówno prelegenci, jak i uczestnicy, będą mieli szanse poznać się i pracować razem, tworząc prototypy zupełnie nowych produktów.

Zapraszamy na Mobile Central Europe 11 stycznia 2014 r., w Kinie Praha w Warszawie.

Więcej: Mobile Central  Europe
Rejestracja na konferencję: http://registration.mobilecentraleurope.com/
Facebook: https://www.facebook.com/MobileCentralEurope
Twitter: https://twitter.com/mceconf