Nie każde przejęcie i setki milionów dolarów gwarantują sukces. Microsoft zamknie serwis streamingowy gier Mixer i rozpoczyna współpracę z Facebook Gaming.
Microsoft wpada w ramiona Facebooka. Uratują ich po ogromnym fiasku Mixera
Rynek streamowania rozgrywki stale rośnie
Przejęcie platformy, podkupowanie największych streamerów oraz integracja z własnym ekosystemem usług oraz produktów okazały się niewystarczające, by Microsoft mógł namieszać na rynku platform streamingowych dla gier. Twitch, należący do Amazonu, nadal nie ma sobie równych, mimo że jego pozycją próbowali zachwiać tacy giganci jak wspomniany Microsoft, Google oraz Facebook. YouTube Gaming walczy jak może, Mixer również staje się historią, a Facebook Gaming zajmie jego miejsce. To oznacza, że na rynku będą liczyć się już tylko dwie usługi.
Mixer musiał się wymiksować
Zapowiedź zamknięcia Mixera jest jednocześnie niespodzianką, ale nikogo nie powinna zaskoczyć. Pomimo głośnych nazwisk (nicków), Mixer nie był w stanie wygenerować ruchu, który były w stanie skupić na swoich serwerach wymieniane platformy. W kwietniu 2020 roku Twitch liczył odtworzone godziny w miliardach (1,491), YouTube Gaming mógł pochwalić się 461 godzinami, a Facebook Gaming 291 milionem. Jakie wyniki wykręcał Mixer? Zaledwie 37 milionów, a wzrost rok do roku wynosił zaledwie 0,2%, podczas gdy konkurencja była w stanie wykręcać rezultaty na poziomie 65% (YouTube Gaming), 98% (Twitch), 238% (Facebook Gaming). Cały rynek urósł o 98%, co oznacza, że pomysł Microsoftu zupełnie nie wypalił.
Czytaj też: Nie da się kupić społeczności – lekcja za setki milionów dolarów od Microsoftu
Mixer zostanie zamknięty. Jego miejsce zajmie Facebook Gaming
Dzisiaj ogłoszona decyzja o zamknięciu z dniem 22 lipca 2020 roku serwisu Mixer była więc nieunikniona. Ciekawym krokiem jest wybór nowego partnera, choć spoglądając na pozostałych graczy na rynku, była to jedyna z możliwych opcji. Oficjalne wyjaśnienia nie stawiają tej decyzji wcale w takim świetle - szef Xboxa Phil Spencer w rozmowie z The Verge zaznacza, że usługa wystartowała dość późno w kontekście liczby aktywnych każdego miesiąca użytkowników.
Polecamy: Facebook walczy o graczy. Chcą być więcej niż konkurencją Twitcha
Taki obrót spraw ma jednak pozwolić skupić się firmie na rozwoju usługi gier w chmurze xCloud. 22 lipca wszystkie aplikacje i skróty Mixera zaczną przekierowywać do Facebook Gaming. Tacy streamerzy jak Ninja i Shroud mają mieć wolną rękę w podjęciu decyzji o przejściu na nową usługę lub powrót do Twitcha. Plany Microsoftu zakładają ścisłą integrację xCloud z Facebook Gaming, co ma pozwolić na dotarcie do 2 miliardów graczy w kolejnych latach rozwoju xCloud.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu