Startups

Milion złotych dla Muse! Chcą dziesięciokrotnie zwiększyć wartość firmy

Grzegorz Marczak
Milion złotych dla Muse! Chcą dziesięciokrotnie zwiększyć wartość firmy
Reklama

Spółka Gunhed Sp z o.o. podpisała umowę inwestycyjną z Ferber VC w wyniku której otrzyma 1 milion złotych na rozwój swojego narzędzia do analityki wideo (MUSE) oraz stworzenie kolejnych produktów (analityki VR, platformy raportowej oraz narzędzi badawczych związanych z contentem wideo).

Gdybyście nie kojarzyli Muse (choć to wątpliwe jeśli interesujecie się startupami). MUSE to narzędzie do analityki treści wideo dla YouTube i Facebooka. Pozwala śledzić szczegółowe dane na temat użytkowników mediów społecznościowych i treści wideo. Pozwala lepiej planować oraz ukierunkowywać reklamę. Klientami MUSE są między innymi: Castorama, PayU, IKEA, Allegro, PizzaPortal, NC+, ING Bank, USP Zdrowie czy Greenpeace Polska.

Reklama

Komentarz Prezesa Zarządu czyli Artura Kurasińskiego:

Bardzo cieszymy się, że udało nam się zdobyć zaufanie i przekonać kolejnego inwestora do współpracy 
z nami. Cały 2016 w MUSE poświęciliśmy na weryfikację modeli biznesowych, pomysłów na kolejne narzędzia, a przede wszystkim na udoskonalenie MUSE. Bazując na naszych danych pomogliśmy zrealizować kilka kampanii z influencerami i brandami. W rezultacie pozyskaliśmy nowych klientów (między innymi Allegro czy MrTarget z Grupy SARE). Obecnie rozmawiamy z kilkoma czołowymi polskimi podmiotami o stworzeniu nowej klasy narzędzi do analityki wideo. Bardzo liczymy też na współpracę 
z Bivrost przy unikalnym w skali światowej narzędziu do analityki zdjęć i video 360. Dzięki środkom 
z inwestycji 2017 będzie dla nas bardzo ważnym i przełomowym rokiem, bo szykujemy jeszcze kilka spektakularnych wydarzeń

Na co zostaną przeznaczone pieniądze od Inwestora? Muse zamierza udostępnić w pierwszym kwartale tego roku dwa narzędzia do analityki. Dokładnie chodzi o takie zagadnienia jak wideo 360 i Gohst VR. W kolejnym kwartale planują natomiast wypuści narzędzie wspomagające procesy SEO i SEM. Do tego planuje nadal rozwijać swoje zaplecze badawcze, przygotować lepsze kampanie marketingowe oraz zatrudnić nowych specjalistów.

Przypomnę moją rozmowę z Arturem na temat Muse (rok 2015)
https://www.youtube.com/watch?v=cAqcmA77lm8&feature=youtu.be

Plany są ambitne. Jak ocenia Artur Kurasiński w tej chwili spółka warta jest 6-8 milionów złotych. Bardzo mocno stawia na ekspansję globalną, która powinna zaowocować podniesieniem wyceny docelowo do poziomu 60-80 milionów złotych czyli dziesięciokrotnie więcej niż teraz.

Nie da się ukryć, że jest to poprzeczka bardzo wysoko zawieszona. Nie można jednak nie stawiać sobie takich celów w momencie kiedy prowadzi się własny biznes pozyskujący pieniądze od inwestora. Dziesięciokrotny wzrost wartości spółki to jest to czego oczekują ludzie powierzający pieniądze na rozwój danego podmiotu.

Na koniec jeden smutny wniosek od Artur jeśli chodzi o popyt na usługi analityczne w Polsce:

Reklama

Uwierzyliśmy w to, że będziemy w stanie dynamicznie rosnąć na polskim rynku. Niestety polscy klienci nie są jeszcze na takim etapie rozwoju, który pozwala im na inwestowanie w badania i analizę. Wolą te środki przeznaczać na reklamę, która przyniesie im natychmiastowy zwrot z inwestycji, a nie narzędzia pozwalające na pozyskanie przewagi konkurencyjnej w przyszłości

Trzymam kciuki za Muse i gratuluję pozyskania pieniędzy.

Reklama


/\/>

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama