Jak to jest wydać 44 miliardy dolarów na platformę o dobrej opinii, tylko po to, aby jej wartość spadła do 19 miliardów i odstraszała od siebie reklamodawców? Ja nie wiem, ale Elon Musk tak.
Miliardy dolarów, miliony użytkowników i ciągłe straty. Nawet rewolucje Muska nie ratują Twittera
Kantar, firma zajmująca się przeprowadzaniem ankiet wśród wyspecjalizowanych firm. Dostosowują swoje ankiety pod wymiar i tym razem padło na X (dawniej Twitter) Elona Muska. Wywiad przeprowadzono wśród użytkowników oraz reklamodawców. Wynik raczej nie jest w smaku kontrowersyjnego właściciela platformy.
Jedna trzecia reklam zniknie
Kantar przeprowadziło swoje badania na 18000 konsumentach z całego świata. Tak samo postąpiono w przypadku reklamodawców, których wzięło udział aż 1000. Ta próba, wskazuje na ogromne problemy platformy. Przecież jest to garstka ludzi, niegdyś giganta serwisów społecznościowych. I nawet w tej małej puli, 26% nie wyraziło zainteresowania prowadzenia dalszych kampanii reklamowych na X (dawniej Twitter) w 2025 roku.
Wokół platformy cały czas jest szum, który poddaje ciężkiej próbie stwierdzenie, że nie ważne jak mówią, ważne byle mówili. Zaledwie przez ostatnie półtora roku (Musk przejął Twittera w październiku 2022), wielu ważnych dla sieci reklamodawców zatrzymało całkowicie lub zmniejszyło finansowanie kampanii na Twitterze.
Kwas nie sprzyja sprzedaży
Nazwanie Elona Muska kontrowersyjnym, dawno przestało być adekwatnym określeniem. Twitty regularnie pojawiające się na jego platformie, są śledzone przez setki milionów osób, więc łatwo się rozchodzą. Często jest to treść toksyczna, a jeżeli nie to co najmniej niepoprawna z perspektywy właściciela jakiegokolwiek biznesu.
Wszak jeszcze nie tak dawno, wyśmiewał wszystkich tych klientów, którzy mają obawy o stosowanie mowy nienawiści. Powiedział nawet wprost "idźcie się p*******ć", a tych którzy się odsuwali, oskarżał o szantaż. Dzieje się nawet jeszcze więcej, w zeszłym miejscu wystosował w stosunku do innych firm oskarżenia o stosowanie nielegalnego bojkotu X (dawniej Twitter). Tylko 4% ankietowanych, odpowiedziało Kantarowi, że Twitter to platforma bezpieczna dla marek. Nie wspominając już o niedawnej blokadzie serwisu w Brazylii.
Reklamodawcy wiedzą, że X oferuje bezpieczeństwo markom, wydajność kampanii i zasięgi analityczne większe niż kiedykolwiek, przy tym cały czas widząc rekordowe użycie platformy - komentuje X (dawniej Twitter) dla Financial Times.
Źródło: engadget.com
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu