Felietony

Microsoft powinien zawalczyć o iPada, Androida i inne mobilne platformy

Michał Majchrzycki
Microsoft powinien zawalczyć o iPada, Androida i inne mobilne platformy
Reklama

Pomysł z przeniesieniem pakietu Office na iPada może być dopiero czubkiem góry lodowej. Microsoft ma zamiar przenieść inne swoje programy na platformy...


Pomysł z przeniesieniem pakietu Office na iPada może być dopiero czubkiem góry lodowej. Microsoft ma zamiar przenieść inne swoje programy na platformy konkurencji. W grę wchodzą takie systemy jak iOS, Android czy Symbian. Przyjrzyjmy się, co planuje gigant z Redmond.

Reklama

Microsoft powoli zaczyna dostrzegać istnienie alternatywnych systemów operacyjnych. Przypuszczam, że nie dlatego, aby jakoś specjalnie zmieniły się zapatrywania firmy. Raczej wymusza to sam rynek, a konkretnie lawinowo wzrastająca popularność mobilnych platform - przede wszystkim Androida i iOS.

Windows Phone sprzedaje się słabo, Microsoft powinien więc wymyślić coś, co pomogłoby mu zaistnieć na rynku smartfonów i tabletów. Dobrym pomysłem mogłoby być przeniesienie swoich aplikacji na inne platformy. Firma już udostępniła mobilne wersje takich programów i usług jak OneNote na iPada, SkyDrive dla iPhone’a, klienta Lync i Hotmaila dla Androida. Co planuje w 2012 roku?

  • w poczekalni Apple’a jest już klient Lync na iOS. Czeka tylko na zatwierdzenie;
  • klient Lync będzie również dostępny na Symbiana;
  • planowany jest dalszy rozwój Office 365, w tym na urządzenia mobilne;
  • Office 365 wbrew pogłoskom nie będzie jednak dostępny za darmo.

Pomysł z wprowadzeniem własnych programów na Androida i iOS jest akurat bardzo ciekawym rozwiązaniem. Dzięki niemu Microsoft mógłby nie tylko zaistnieć na innych platformach, ale przede wszystkim pokazać, że jego produkty nadal mogą być uniwersalne i ciekawe. A to może być ważny ruch w dalszym rozwoju firmy.

Niestety, nic nie jest pewne. Microsoft jak dotąd nie potwierdził informacji o przeniesieniu Office na iPada. Nadal dysponujemy tylko plotkami, co może i jest na rękę firmie z Redmond (stopniowe podgrzewanie atmosfery), z drugiej jednak strony niewiele mówi o jej strategii. A szkoda, bo dobrze byłoby usłyszeć, co Microsoft planuje w stosunku do konkurencji na rynku mobilnym.




Firma Steve’a Ballmera powinna bardziej przyłożyć się do roboty. Nie tylko dlatego, że Office na iPada stałby się hitem. Tego po prostu wymaga sytuacja. Jak wygląda sytuacja Windows Phone wie każdy, z kolei liderzy na rynku nie zasypiają gruszek w popiele. Microsoft bagatelizuje Google Apps, ale jeżeli nie rozbuduje własnych aplikacji - w tym także na mobilne platformy - może obudzić się z ręką w nocniku.

Dzisiaj pakiet Office to jeszcze bardzo silna marka. Za parę lat jednak, kiedy liczba urządzeń mobilnych jeszcze bardziej wzrośnie, może to nie wystarczyć. Microsoft powinien działać szybko i powinien pokazać, że jego produkty są rzeczywiście uniwersalne, a nie ograniczone tylko do jednej, pecetowej platformy.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama