10

Microsoft po 2 miesiącach wycofał się z telefonów Kin

Telefony Kin miały być dedykowane raczej ludziom młody, którzy nastawieni są na rozrywkę, dzielenie się informacjami oraz są aktywnymi uczestnikami serwisów społecznościowych i wszystkiego co kryje się pod hasłem social media. KIN-y to tak naprawdę klient do nawigowania po naszym wirtualnym życiu. Coś jednak nie wypaliło ponieważ po dwóch miesiącach od wprowadzenia produktów do sprzedaży […]

Telefony Kin miały być dedykowane raczej ludziom młody, którzy nastawieni są na rozrywkę, dzielenie się informacjami oraz są aktywnymi uczestnikami serwisów społecznościowych i wszystkiego co kryje się pod hasłem social media. KIN-y to tak naprawdę klient do nawigowania po naszym wirtualnym życiu. Coś jednak nie wypaliło ponieważ po dwóch miesiącach od wprowadzenia produktów do sprzedaży Microsoft ogłosił, że wycofuje się z tego produktu:

We have made the decision to focus exclusively on Windows Phone 7 and we will not ship KIN in Europe this fall as planned. Additionally, we are integrating our KIN team with the Windows Phone 7 team, incorporating valuable ideas and technologies from KIN into future Windows Phone releases. We will continue to work with Verizon in the U.S. to sell current KIN phones.

Powodem takiej decyzji jest oczywiście brak zainteresowania klientów tym telefonami, według nieoficjalnych informacji MS sprzedał ich mniej niż 10 tysięcy w czasie 48 dni sprzedaży. Przyczyną tego stanu rzeczy według niektórych może być data plan jaki parter MS czyli Verizon obarczył klientów tych telefonów – chodzi o sumę 30 dolarów miesięcznie za transfer danych kiedy w przypadkach innych telefonów (nie smartphonów) standardowo jest ok 10 dolarów.

Moim zdaniem Kin był też nieco za odważnym produktem szczególnie w erze iPhona – interfejs był czymś kompletnie nowym czego młodzi ludzie mogli po prostu nie chcieć poznawać mając pod ręką znane już telefony firm takich jak HTC, Nokia czy Apple.

Dziwię się jedynie, że Microsoft poddał się tak szybko. Z jednej strony dobrze jest podejmować szybkie decyzje w sytuacji kiedy produkt się nie sprawdza ale z drugiej strony rynek US to przecież nie wszystko (a tam na razie były dystrybuowany KIN) i w Europie sytuacja mogłaby wyglądać nieco inaczej.