4

Microsoft kupuje Farecast.com za $115 milionów

Image via WikipediaOkazało się, że tajemniczym kupcem stojącym za ponad 100 milionową transakcją za serwis farecast.com jest Microsoft. Kwota transakcji to około 115 milionów dolarów. Farecast.com to serwis dzięki któremu nie tylko znajdziemy optymalne połączenia ale również podpowie nam kiedy będzie najbardziej opłacało się kupić bilet. Po co microsoft kupił taki serwis możemy przeczytać w […]

Logo of MicrosoftImage via WikipediaOkazało się, że tajemniczym kupcem stojącym za ponad 100 milionową transakcją za serwis farecast.com jest Microsoft. Kwota transakcji to około 115 milionów dolarów.

Farecast.com to serwis dzięki któremu nie tylko znajdziemy optymalne połączenia ale również podpowie nam kiedy będzie najbardziej opłacało się kupić bilet.



Po co microsoft kupił taki serwis możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie:

„We are pleased to announce that we have acquired Farecast, a Seattle-based smart travel search engine, and we welcome them to the Microsoft family. Farecast has been a partner of ours on MSN Travel and we look forward to working closely with the Farecast team to incorporate and apply its technology in new and interesting ways.”

Czyli celem wydania ponad 100 milionów dolarów jest umocnienie MSN Travel – jest to olbrzymia kwota i dla wielu osób zapewne wydanie jej na tego typu serwis jest nieuzasadnione.

Microsoftu, który nie narzeka na problemy z budżetem zapewne może sobie pozwolić na wydanie takiej kwoty tym bardziej, że zrobienie dużego i popularnego serwisu w internecie może wcale nie być dla niego takie łatwe – pieniądze w tym przypadku mają drugorzędne znaczenie.