Felietony

Mercedes integruje się z Facebookiem

Marcin Kamiński
Mercedes integruje się z Facebookiem
Reklama

Komputery i internet coraz śmielej wkraczają do świata motoryzacji, co udowadnialiśmy w poruszanym ostatnio temacie współpracy Microsoftu z takimi mar...


Komputery i internet coraz śmielej wkraczają do świata motoryzacji, co udowadnialiśmy w poruszanym ostatnio temacie współpracy Microsoftu z takimi markami jak Ford, Fiat i Toyota. Tym razem niemiecki producent samochodów, firma Mercedes, zapowiedział oficjalnie dodanie w swoich pojazdach integracji z internetowym serwisem społecznościowym Facebook. Nowy system telematyczny, zaprezentowany w czasie trwania targów CES, pozwalać będzie na korzystanie z aplikacji Facebooka w trakcie jazdy samochodem. Kierowca będzie mógł umieszczać na swojej tablicy wcześniej przygotowane szablony statusów, trasę przejazdu, a nawet orientacyjny czas dotarcia do wyznaczonego na mapie miejsca docelowego z uwzględnieniem aktualnych korków. Opcja wpisywania tekstu ma być jednak zablokowana automatycznie w momencie, kiedy pojazd znajduje się w ruchu.

Reklama

„Współczesne samochody mają ekrany które są tak inteligentne, że można się spodziewać, że coraz więcej producentów samochodów będzie chciało, aby te ekrany były w stanie umożliwić ludziom łączenie się ze swoimi przyjaciółmi i korzystanie z kontekstu społecznego.“ – Dan Rose, Mercedes-Benz.


Zapowiadana przez Mercedesa integracja z Facebookiem ma być częścią większego systemu „mbrace2”, umożliwiającego także korzystanie z usług Google i Yelp (rekomendacje  najlepszych sklepów czy restauracji w okolicy przez innych użytkowników). Obsługa nowej technologii odbywać będzie się za pomocą dużego kolorowego wyświetlacza lub wygodnych przełączników. Wedle informacji zdradzonych przez przedstawicieli Mercedesa, system „mbrace2” gotowy do publicznego uruchomienia będzie w roku 2013 i zadebiutować ma w kolejnej generacji modelu SL, który wyposażony będzie we wbudowany i szybki dostęp do internetu.

Warto wspomnieć, że Mercedes nie jest pierwszym producentem zapewniającym swoim klientom dostęp do Facebooka w samochodzie. Użytkownicy pojazdów marki BMW dzięki systemowi ConnectedDrive mogą korzystać z Facebooka i Twittera, słuchać radia internetowego czy synchronizować z autem kalendarz z telefonu iPhone.


Kierowcy uzależnieni od internetu i serwisów społecznościowych mogą także zdecydować się na samochód marki Audi. System Audi MMI (Multi Media Interface) zadebiutował już pewien czas temu w dużych limuzynach A7 i A8. W nadchodzącym roku 2013 system trafi także do kompaktowego samochodu Audi A3, dając tym samym dostęp kierowcy do aplikacji Google Earth, Google Street View, Facebooka i synchronizacji z iPhonem.


Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama