Jeśli Slack i Trello mieliby dziecko, nazwaliby je HeySpace - poznajcie nowe, darmowe i polskie narzędzie do pracy grupowej, łączące menadżer zadań dla zespołów z czatem.
Co wyjdzie z połączenia Slacka i Trello? Poznajcie polskie i zupełnie darmowe HeySpace
Slack i Trello to narzędzia, bez których nie wyobrażam dziś sobie pracy w naszej redakcji. Są nam niezbędne, porządkują pracę i ułatwiają komunikację w redakcji. Nadal jednak to są dwa narzędzia, dwa systemy powiadomień, które przecież można by połączyć w jedno. Tego zadania podjął się polski zespół programistów, twórców Timecamp, czyli narzędzia do monitorowania czasu pracy na komputerze. HeySpace reklamują jako naprawdę bezpłatne oprogramowanie do zarządzania zadaniami i czatu dla zespołów. To powinno zainteresować dotychczasowych użytkowników Slacka, który w darmowej wersji ma dość spore ograniczenia funkcjonalne.
Jak zacząć przygodę z HeySpace? Zupełnie tak samo jak ze Slackiem, poczujecie się tu u siebie - na początek zakładamy własne konto w serwisie, nie musimy przy tym podawać firmowego adresu email, wybieramy nazwę zespołu i możemy zaczynać.
Mamy tu trzy panele, po lewej strony panel z listą pokoi, projektów czy kanałów oraz listę z członkami zespołu. Środkowy panel zarezerwowany jest do rozmów na wybranych kanałach, zamienny z listą zadań. Przełączamy się pomiędzy nimi przyciskiem u góry - Chat < --> Board.
Trzeci panel po prawej, również zamiennie możemy wykorzystywać do wyświetlania zadań z tablicy zadań lub listy członków przyporządkowanych do danego konkretnego projektu.
W przypadku samego czatu większej filozofii nie ma, podobnie jak na Slacku działają tu nawiązania do konkretnych członków zespołu czy przywoływanie wszystkich do prowadzonego wątku. Można też załączać do rozmowy różnego rodzaju pliki.
Po przełączeniu na tablice z zadaniami możemy tu dodawać swoje pozycje podobnie jak w Trello. Poszczególne karty zadań wyświetlają się jako nakładka na tablicę, możemy w nich przyporządkować konkretne osoby z zespołu, sprawdzać procentowy stan wykonania zadania i rozmawiać o nich w dodatkowym oknie czatu.
W przypadku listy zadań mamy dość zaawansowane filtrowanie ich wyświetlania, możemy wybrać wyświetlanie wszystkich zadań, niedokończonych, zakończonych oraz tylko archiwalnych, ale też zadań z określonym terminem wykonania, zadań z nieprzyporządkowanymi osobami odpowiedzialnymi za nie lub wyświetlanie zadań oznaczonych wybranymi tagami.
W poszczególnych kanałach mamy możliwość zmiany ustawień, takich jak kolor, oznaczenie śledzenia zmian na danym kanale czy oznaczenie go jako prywatny lub publiczny. Jeśli chodzi o powiadomienia z chatu można je włączyć w trzech trybach - wszystkie wiadomości, tylko te z nawiązaniem do nas lub żadne.
Aplikacje mobilne? To jest w zasadzie jedyny minus tego rozwiązania, w pracach niektórych zespołów dostęp przez urządzenia mobilne do tego typu narzędzi jest niezbędny. Na szczęście, jak obiecują na stronie takie aplikacje mobilne powstaną.
Oceniając samą aplikację webową mogę powiedzieć, że wykonanie jest świetne, wszystko działa sprawnie i bez zarzutu. Poza pełną funkcjonalnością jaką daje, czyli kompletny menadżer zadań i komunikator dla zespołów całość prezentuje się ładnie, jest czysto i przejrzyście, dzięki temu że uniknęli tu przeładowania niepotrzebnymi czy rzadko używanymi opcjami. Po dodaniu aplikacji mobilnej wydaje mi się, że HeySpace będzie znakomitą alternatywą dla Slacka czy Teams od Microsoftu.
Źródło: ProductHunt.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu