17

Meldunki w wydarzeniach. Facebook pobije Foursquare

Facebook wprowadził w nowej wersji swojej aplikacji dla iPhone możliwość meldunków w wydarzeniach. Dotychczas było możliwe tylko za pośrednictwem Facebook Places w określonych lokalizacjach. Otwiera to interesujące możliwości tak dla użytkowników, jak i wykorzystujących Facebooka np. do działań reklamowych. Co ważniejsze, rozwój usług geolokalizacyjnych na Facebooku w tym kierunku oznacza, że dla jego gigantycznej bazy […]

Facebook wprowadził w nowej wersji swojej aplikacji dla iPhone możliwość meldunków w wydarzeniach. Dotychczas było możliwe tylko za pośrednictwem Facebook Places w określonych lokalizacjach. Otwiera to interesujące możliwości tak dla użytkowników, jak i wykorzystujących Facebooka np. do działań reklamowych. Co ważniejsze, rozwój usług geolokalizacyjnych na Facebooku w tym kierunku oznacza, że dla jego gigantycznej bazy użytkowników (w tym dużej grupy „mobilnych”) serwisy takie jak Foursquare, które rozpoczęły tą rewolucję stają się bezużyteczne.   

Aby zameldować się na wydarzeniu trzeba znajdować się na liście uczestników, odpowiedzieć „tak” na zaproszenie i być obecnym się w lokalizacji jaka została podana przez twórcę w wydarzeniu.  Dzięki temu geolokalizacja nareszcie staje się naprawdę socialna – to już nie tylko sposób na oferowanie zniżek stałym klientom. Teraz możliwość wykorzystania jej otrzymują zwykli użytkownicy, organizujący eventy w swoim „socialnym kręgu”.

Połączenie wydarzeń, fotografii i tagowania znajomych powoduje, że pozbawione tych elementów alternatywy są mało relewantne, co pozostawia na placu boju tylko i jedynie Facebooka. Sam fakt, że posiada listę naszych znajomych i aktywności oraz znaczący procent użytkowników mobilnych, czyni go zwycięzcą w niemal każdym wyścigu w jakim zdecyduje się startować. W geolokalizację wchodzi bez pośpiechu, ale jak widać skutecznie.