Facebook wprowadził - z pozoru drobną - ale dla wielu firm krytyczną zmianę. Powstała możliwość zamiany konta osoby na fanpage z zachowaniem przyjació...
Aby dokonać migracji, polecam przeczytać najpierw artykuły pomocy związane z tematem, a następnie skorzystać z przygotowanego w tym celu narzędzia. Konwersja zamieni przyjaciół na fanów, umożliwi zmianę nazwy i zachowa zdjęcie profilowe. Jednakże cała reszta danych, takich jak np. zawartość tablicy i zdjęcia zostaną utracone, więc warto wcześniej pobrać wszystkie informacje, jeśli jesteśmy zainteresowani ich zachowaniem.
Dlaczego warto przenieść się na fanpage?
- Jeśli występujemy jako firma, produkt, a nie osoba to łatwo możemy paść ofiara moderacji. Kilka zgłoszeń od konkurentów że łamiemy regulamin Facebooka i nasze wychuchane konto znika, bez możliwości odwołania dla 99% dotkniętych problemem.
- Facebook posiada limit 5 tys. znajomych na konto. Zarządzanie bliskim tego limitu kontem to mordęga, a za wyjątkiem b. specyficznych biznesów 5 tys. fanów/przyjaciół to liczba zupełnie bezużyteczna dla marki.
- Tylko fanpage pozwalają na np. wymuszenie "Like" na landingpage, uruchamianie konkursów, dodatkowych funkcjonalności w zakładce itd. itp.
- Konta osobowego nie ma jak spiąć z firmową stroną, blogiem.
Najważniejszymi beneficjentami tej zmiany będą małe i średnie firmy, które nie miały pojęcia o regulaminie Facebooka, albo go zignorowały i rozwinęły firmowe konta, a teraz ciągną je dalej, bo nie chcą zaczynać od zera na fanpage. Warto jednakże pamiętać, że to droga w jedną stronę, a zamiana konta w fanpage, gdy nie jest się firmą, celebrytą lub człowiekiem-instytucją to... proszenie się o kłopoty ze strony złośliwych internautów, bo nie ma gorszego trolla, niż ten który ma rację. ;)
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu