Startups

MCI zainwestował 20 milionów dolarów w konkurencje Ubera! Zwariowali?

5

MCI.TechVentures 1.0, subfundusz zarządzany przez Grupę Kapitałową Private Equity Managers S.A. (Grupa PEManagers), objął za 20 mln dolarów mniejszościowy pakiet akcji spółki GetTaxi, GetTaxi pozyskała do tej pory ponad 200 mln dolarów! GetTaxi to izraelski startup założony w 2010 roku. Dziś dzia...

MCI.TechVentures 1.0, subfundusz zarządzany przez Grupę Kapitałową Private Equity Managers S.A. (Grupa PEManagers), objął za 20 mln dolarów mniejszościowy pakiet akcji spółki GetTaxi, GetTaxi pozyskała do tej pory ponad 200 mln dolarów!

GetTaxi to izraelski startup założony w 2010 roku. Dziś działa w kilkunastu miastach w Europie i USA i ponoć radzi sobie dobrze. W 2014 roku firma zapowiedziała, że za rok będą generować przychody na poziomie 500 milionów dolarów. Oczywiście to tylko przychody, ale pokazują o jakiej skali biznesu mówimy. Zresztą najlepszym przykładem tutaj jest konkurencyjny Uber z miliardową wyceną.

Można się zastanawiać czy MCI zwariowało? Na tak konkurencyjnym rynku, gdzie lidera wszyscy znają, a z wymienieniem z nazwy konkurencji jest problem, wykładać nagle tyle pieniędzy? MCI twierdzi jednak, że poza USA jest to najprężniej rozwijająca się usługa transportu na żądanie. Rozwijają się bardzo prężnie w Wielkie Brytanii, są liderem w Rosji oraz oczywiście Izraelu.

- Inwestycja w GetTaxi wynika ze strategii funduszu, która zakłada inwestowanie we wzrostowe spółki technologiczne m.in. z sektora digital disruption. Spółka jest największym graczem na rynku przewozu osób poza USA, posiada wiodącą pozycję na największych rynkach Europy. Dzięki wysokim kompetencjom zespołu zarządzającego, innowacyjnej aplikacji i modelowi biznesowemu spółka rosła ponad 300% rocznie i wszystko wskazuje na to, że jest w stanie utrzymać takie tempo wzrostu – skomentował Maciej Kowalski, Partner Inwestycyjny w Grupie PEManagers. – GetTaxi posiada wszystkie zalety globalnego lidera Uber, ale pozbawiona jest jego wad. W przeciwieństwie do swojego konkurenta współpracuje tylko z licencjonowanymi kierowcami, co eliminuje istotne ryzyko tej działalności – dodał Maciej Kowalski.

Z komunikatów prasowych jasno wynika, że MCI liczy na problemy Ubera związane z korzystaniem z nie licencjonowanych kierowców. GetTaxi działa natomiast tylko z uprawnionymi do przewozu podmiotami. Czy to jednak wystarczy? Uber wprawdzie dość regularnie jest obijany za omijanie lokalnych przepisów, ale niestety też na tym rynku cena czyni mistrza, a ludzie głosują portfelami (czy mi się to podoba czy nie).

Jeśli GetTaxi zdobędzie pozycję globalnego vice lidera to zapewne inwestycja MCI będzie bardzo opłacalna i to może być dobra strategia inwestycyjna (zresztą stosowana przez wiele funduszy, które nie mają kapitału na liderów rynku).

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Startupstartupsuber