Moje przemyślenia

Marketoidy już się zachwycają nowymi pięknymi banerami na stronach Facebooka

GM
Grzegorz Marczak
17

Czytam i nie wierzę. Wszystkim się podoba jak Facebook dokumentnie rozwala fanpage - przypomnę miejsce do komunikacji marki z użytkownikami a nie do zasypywania nas reklamą i bzdurnymi postami pisanymi przez studentów na zleceniu. No ale ta moja definicja to już dawno nie prawda od kiedy na FB w kom...

Czytam i nie wierzę. Wszystkim się podoba jak Facebook dokumentnie rozwala fanpage - przypomnę miejsce do komunikacji marki z użytkownikami a nie do zasypywania nas reklamą i bzdurnymi postami pisanymi przez studentów na zleceniu. No ale ta moja definicja to już dawno nie prawda od kiedy na FB w komunikacji królują konkursy a najważniejszy jest kręcący się licznik fanów a nie wypowiedzi, cytaty czy też interakcja.

No ale idzie nowe - teraz jak walniemy banerem po oczach to wszyscy go zobaczą. I można produkty reklamować i konkursy. Mało w tym prawdy bo jak czytelnicy AW słusznie zauważyli tak zwany cover photo funkcjonować może tylko pod pewnymi warunkami:

Funkcję strony powitalnej przejmuje cover photo. Istnieją jednak pewne ograniczenia. Nie można używać strzałek wskazujących elementy interfejsu Facebooka, umieszczać informacji o promocjach, danych kontaktowych oraz używać komunikacji call-to-action "Polub nas" itp

Jednak z drugiej strony kto się tym przejmuje, strony marek to już od dawana jedna wielka reklama - konkursy lecą na około a walutą stały się lajki. Praktycznie wszystko jest niezgodne z regulaminem ale przecież Facebook nie będzie za to klientów ganiał. Uwaga tylko na użytkowników - jak się trafią złośliwi to mogą zgłosić stronę a jak wszyscy wiemy na Facebooku reklamacji się praktycznie nie uznaje.

Jak to wszystko wygląda w praktyce możemy zobaczyć na przykład na stronie Coca Cola. Piękna jest? Posty z przodu wyskakują w kolejności losowej raz z października raz najnowsze, przebitka tła Facebooka też dodaje swoje do stylu. No i te puste miejsca jakby się CSS rozjeżdżał. Wręcz idealne wzornictwo. Nie wspominając już o użyteczności.

Zaraz ale przecież są nowe funkcje - posta można sobie przykleić lub go odznaczyć. Bosko - nie ma to jak rozciągnięta treść na całą szerokość strony - wygląda imponująco. Oczywiście można duże zdjęcie wstawić -wartość sama w sobie unikatowa. Tak więc oto będziemy mieli adspage i chcąc nie chcą trzeba się z tym pogodzić. Ludzie mogą sobie narzekać ale będzie następny konkurs i o wszystkim się zapomni (a tymczasem grafik już szykuje kolejne wersje cover photo bo konkurs się zbliża).

Idzie IPO więc teraz na horyzoncie są inne cele i inne priorytety. I niestety ale moim zdaniem to będzie od teraz nowy kierunek rozwoju FB (+monetyzacja mobila)

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebookfanpage