Patrząc na Showroom można odnieść wrażenie, że to kolejny butik online gdzie sprzedaje się ciuchy. Kiedy jednak zapytałem się twórców co tak naprawdę ...
Patrząc na Showroom można odnieść wrażenie, że to kolejny butik online gdzie sprzedaje się ciuchy. Kiedy jednak zapytałem się twórców co tak naprawdę dzieje się pod spodem okazało się, że to dość ciekawy biznes. Przede wszystkim jest to platforma dla niezależnych twórców z branży mody i designu. Produkty w niej sprzedawane są w trzech kanałach online czyli w aplikacji Facebookwej we własnych sklepach oraz na platformie shwrm.pl. Dodatkowo Showroom to też narzędzie do zarządzania magazynem, promocjami i oczywiście sprzedażą.
Biznes ponoć kręci się coraz lepiej i dlatego też firmą zainteresował się fundusz HardGamma prowadzone przez Krzyśka Kowalczyka. Według informacji jakie dostałem sprzedaż w sklepie dynamicznie rośnie i dla przykładu w lutym zrobili 300% tego co mieli w styczniu i co ciekawe wyniki ten dobrze wspierany jest przez f-commerce (i na dodatek podobają im się planowane zmiany na stroanch fanowskich na FB - no ale wiadomo że jak można strzelić po oczach dużym banerem zamiast małym logo to wszyscy marketingowcy skaczą z zachwytu).
Gdzie jest potencjał takiej platformy? Osobiście na modzie się nie znam ale ostatnio już kilka razy wpadł mi w ręce artykuł o dobrze prosperujących sklepach sprzedających ubrania od niezależnych projektantów i z unikalnym designem (silną stroną tego biznesu jest unikatowy produkt w krótkich seriach co jest doceniane przez konsumentów). Mowa tutaj choćby o boozt.com, który jest dostępny również w polskiej wersji językowej. Możliwe więc, że jest to dobra nisza i warto o nią powalczyć nawet jeśli jest już konkurencja.
Plany Showroom są dość ambitne (i dobrze). Pozyskane pieniądze chcą zainwestować w zagraniczną ekspansję i budowanie relacji z tamtejszym biznesem. Do końca roku chcą być obecni ze swoją platformą w dwóch kolejnych krajach.
Jeśli zrobią to efektywnie i w miarę dynamicznie może okazać się to dość ciekawym przedsięwzięciem. I w ten plan moim zdaniem dość dobrze wkomponowuje się Krzysiek Kowalczyk i HardGamma, który może wykorzystać swoje zagraniczne kontakty.
Niestety jak to zwykle bywa przy inwestycjach żadna ze stron nie chciała zdradzić kwoty i procentów. Michał Juda z Showroom skomentował moje pytanie w ten sposób:
"Konkretnych kwot nie ujawniamy, ale możemy powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z wysokości inwestycji, a pozyskane od HardGamma Ventures środki pozwolą nam ugruntować pozycję w Polsce i zdecydowanie wyjść poza granice kraju. Do końca roku będziemy obecni na co najmniej dwóch zagranicznych rynkach."
Nie pozostaje mi nic innego jak trzymać kciuki i pogratulować obu stronom inwestycji.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu