9

Marketing na przełomie 2013/2014 – 196 stron o najciekawszych akcjach, planach i wyzwaniach

Przełom roku to już tradycyjnie czas wszelkich podsumowań. Jaki był rok 2013 dla branży marketingowej? Jakie nowinki technologiczne i trendy będą miały istotny wpływ na sformułowanie strategii dla marek i produktów w 2014 roku? Odpowiedzi można znaleźć w publikacji NowegoMarketingu “Marketing na przełomie 2013/2014„. Autorem tekstu jest Marcin Małecki Marki na przełomie 2013/2014 Najciekawsze akcje […]

Przełom roku to już tradycyjnie czas wszelkich podsumowań. Jaki był rok 2013 dla branży marketingowej? Jakie nowinki technologiczne i trendy będą miały istotny wpływ na sformułowanie strategii dla marek i produktów w 2014 roku? Odpowiedzi można znaleźć w publikacji NowegoMarketingu “Marketing na przełomie 2013/2014„.

Autorem tekstu jest Marcin Małecki

Marki na przełomie 2013/2014

Najciekawsze akcje zrealizowane w 2013 roku i plany na 2014 rok przedstawili dyrektorzy marketingu i reprezentanci najpopularniejszych marek z różnych branż. W raporcie znajdziemy prezentacje 51 firm – od Allegro po Żywca.

– Naszym ogromnym sukcesem był globalny projekt Durex Eksperyment. Polska była numerem jeden pod względem liczby zgłoszeń na stanowisko Kochanków Durex, od którego zaczęliśmy działania wokół tej akcji – otrzymaliśmy ponad 13 000 kandydatur – mówi Maja Marciszewska, Senior Brand Manager Durex.

– E-sklep przyszłości to sklep, w którym wiele elementów, a dokładnie treści na stronie, począwszy od samej strony głównej, poprzez kategorie, a skończywszy na kartach
produktu, wygląda zupełnie inaczej dla różnych odwiedzających – przewiduje Wojciech Tomaszewski, Dyrektor ds. marketingu i e-commerce ANSWEAR.com.

– Przy napiętych i ograniczanych budżetach, kluczem do sukcesu stają się odważne i kreatywne projekty, takie jak sprzedaż miejsca na zdjęcie na koszulkach meczowych zawodników, w których grają oficjalne mecze – tłumaczy Bartosz Skwiercz, Dyrektor komunikacji KKS Lech Poznań S.A.

– Na online przeznaczamy ok. 20% naszego budżetu mediowego. W ciągu ostatnich 5 lat oznacza to ponad dwukrotny wzrost – mówi TOMASZ MARSZAŁŁ, Dyrektor Departamentu Marketingu w PKO Banku Polskim

nowymarketing.pl_i_fmfiles_nowymarketing-marketing-na-przelomie-2013-2014_2.pdf-1

Rok 2013 strategicznym okiem

O tym, jakie najważniejsze wyzwania strategiczne stoją przed markami i produktami w 2014 roku oraz o wpływie nowinek technologicznych na formułowanie strategii dyskutowali stratedzy.

– Myślę, że doczekamy się interaktywnych tatuaży, dzięki którym będziemy mogli rozmawiać „do ręki” nie trzymając w niej żadnego urządzenia, eksperymentów z elektronicznymi tęczówkami i innych projektów integrujących technologię z ludzkim ciałem. Sterowanie urządzeniami za pomocą emocji i fal mózgowych doprowadzi być może do rozwoju kolejnej klasy interfejsów. I wysypu związanych z body-interface projektów reklamowych – prognozuje Sebastian Umiński, Innovation Development Director w Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions.

– Trendów jak psów a nowinki technologiczne mnożą się w zastraszającym tempie. Wiadomo,
warto jest je znać i śledzić, ale czy którakolwiek z nich zmieni w sposób widoczny pracę
marketera czy agencji? Czy Google Glass lub Snapchat staną się jedną z obowiązkowych
pozycji w kosztorysach w roku 2014? Moja odpowiedź brzmi nie – Paweł Ostrowski, Strategy Director w Lubię to – Social Media Agency.

nowymarketing.pl_i_fmfiles_nowymarketing-marketing-na-przelomie-2013-2014_2.pdf-2

O reklamie i marketingu na przełomie 2013/2014

Podsumowanie roku w blogosferze przedstawił Maciej Budzich, wyzwania stojące przed e-commerce Michał Cortez, najciekawsze zagraniczne kampanie mobilne wybrała Monika Mikowska, trendy na rynku rynek wideo online i nowych technologii przybliżyli Łukasz Skalik i Witold Kempa. W raporcie znalazły się także materiały o social media, konferencjach branżowych, event i e-mail marketingu, SEO/SEM i reklamie zewnętrznej.

Raport można pobrać w pliku PDF za pomocą Pay with a Tweet na stronie: nowymarketing.pl