Google nie daje za wygraną. Mapy stale walczą z fałszywymi opiniami, a dzięki algorytmom sztucznej inteligencji pojedynek ten wkracza na zupełnie nowy poziom.

Fałszywe opinie o biznesach lawinowo zasypują internet. Walka z nimi staje się coraz bardziej wymagająca, ale Google się nie poddaje. Do pomocy w walce z nimi zatrudnia sztuczną inteligencję!
Google oficjalnie przyznało, że dzięki zaawansowanym algorytmom uczenia maszynowego oraz wsparciu modelu Gemini, systemy ochrony dbający o wysokie standardy i walkę z fałszywymi opiniami stały się znacznie skuteczniejsze. Statystyki za ubiegły rok wyglądają niezwykle obiecująco. Udało się bowiem:
usunąć ponad 240 milionów recenzji naruszających regulamin,
zablokować ponad 70 milionów podejrzanych edycji miejsc,
Czytaj dalej poniżejwyeliminować ponad 12 milionów fałszywych Profilów Firm.
Co ważne, jak zaznacza internetowy gigant, lwia część z tych treści została zablokowana, zanim ktokolwiek zdążył je zobaczyć. I to wygląda naprawdę imponująco.
Mapy Google z nową opcją. Będzie rzetelniej
Nowością, która może zrewolucjonizować sposób, w jaki postrzegamy recenzje online, jest wprowadzenie widocznych ostrzeżeń o podejrzanych opiniach pięciogwiazdkowych. Już teraz użytkownicy w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Indiach mają dostęp do informacji, jeśli Google niedawno usunęło część opinii o danym miejscu. Co więcej, w sytuacjach wykrycia wzmożonej aktywności ze strony podejrzanych użytkowników, Google może tymczasowo wyłączyć możliwość dodawania opinii – ma to na celu ochronę zarówno firm, jak i użytkowników przed manipulacjami. I choć obecnie opcja ta dostępna jest wyłącznie w trzech krajach, to już za kilka tygodni firma obiecuje rozpoczęcie jej udostępniania szerszemu gronu odbiorców: w tym również na rynku europejskim. Dla polskich przedsiębiorców może to oznaczać konieczność dokładniejszego monitorowania swojego Profilu Firmy w Google.
Model Gemini, który Google wykorzystuje do analizy aktywności użytkowników i firm, potrafi na podstawie zaledwie kilku przykładów nauczyć się, jak wyglądają podejrzane zmiany na profilu. Dzięki tej umiejętności, może on identyfikować nieregularności w różnych branżach i językach.
Google nie daje za wygraną. Blokuje ponad 900 tys. kont
Google podkreśla, że w ciągu ostatniego roku wprowadziło ograniczenia publikowania dla ponad 900 tysięcy kont, które wielokrotnie naruszały zasady społeczności. To wyraźny sygnał, że firma nie zamierza tolerować prób oszustwa i manipulacji rankingami. A od dawna widać, że Mapy Google starają się być czymś znacznie więcej, niż "tylko" mapami czy nawigacją. To kompleksowa baza danych, do której każdego dnia zaglądają miliony użytkowników z całego świata. Tym bardziej cieszy widok na temat walki, w ramach której Google ewidentnie nie daje za wygraną. Wręcz przeciwnie: co rusz sięga po coraz bardziej efektywne sposoby, by walczyć z fałszywymi opiniami.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu