Felietony

Lego ze świetnymi wynikami! 85 milionów dzieci bawiło się ich klockami, a ich zysk wzrósł o 16%

Grzegorz Marczak
Lego ze świetnymi wynikami! 85 milionów dzieci bawiło się ich klockami, a ich zysk wzrósł o 16%

Wiem, że Lego nie kojarzy się z technologiami i pewnie opisywanie ich wyników finansowych na Antyweb dla wielu osób może być zaskoczeniem. Mimo to uwa...

Wiem, że Lego nie kojarzy się z technologiami i pewnie opisywanie ich wyników finansowych na Antyweb dla wielu osób może być zaskoczeniem. Mimo to uważam, że warto wspomnieć o nich w kontekście innowacyjnej i moim zdaniem ponad czasowej marki, która świetnie znajduje swoje miejsce, niezależnie od sytuacji czy zmian w otaczającym świecie.

Zobaczmy więc, co się ciekawego ciekawego dzieje w Lego. Zacznijmy od wyników sprzedaży i najpopularniejszych produktów.

Jeśli chodzi o linie produktów to w 2014 roku najpopularniejsze były: LEGO® City, LEGO® Star Wars™ i LEGO Friends. W zestawach natomiast jak widać rządzi LEGO Police i Maindstorme.


I trochę ciekawostek. Obecnie w portfolio Lego ma 3,500 różnych kształtów klocków w 60 kolorach (nie umiałbym pewnie wymienić nawet 15 pewnie). W sumie w 2014 roku sprzedano ich w liczbie 62 miliardów.


W 2014 roku klockami Lego bawiło się aż 85 milionów dzieci na całym świecie:


Co z finansami? Z roku na rok jest lepiej... wyniki do pozazdroszczenia.


Jeśli chodzi o szczegóły (1 duńska korona to ok 0,55 PLN):

  • Wzrost przychodów z pominięciem zmian związanych z kursem walut zagranicznych wyniósł w stosunku rok do roku 15 procent w walucie miejscowej
  • Przychody w walucie DKK wzrosły o 13 procent do poziomu 28,6 mld DKK w porównaniu z 25,3 mld DKK w roku poprzedzającym
  • W tym roku zysk operacyjny wzrósł do 9,7 mld DKK w porównaniu z 8,3 mld DKK w roku 2013, co stanowi wzrost na poziomie 16 procent
  • Zysk netto wyniósł 7,0 mld DKK w porównaniu z 6,1 mld DKK w roku 2013, co przekłada się na wzrost na poziomie 15 procent
  • Inwestycje w nieruchomości, zakłady i sprzęt wyniosły w 2014 roku 3,1 mld DKK, co stanowi wzrost na poziomie 18 procent w stosunku do inwestycji z roku poprzedzającego
  • Zerowy wskaźnik produktów wycofanych z rynku — już piąty rok z rzędu
  • Liczba pracowników Grupy LEGO zwiększyła się z 13 869 pod koniec roku 2013 do 14 762 pod koniec roku 2014

Uwielbiam tę firmę za produkty, na których wychowałem się ja, a teraz wychowują się moje dzieci. Oczywiście zmieniły się serie i figurki, doszły serie techniczne itp. Zasada jednak pozostaje taka sama - budujemy z klocków cokolwiek, co nam przyjdzie do głowy.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu