Social Media

Rusza Lego Life - społecznościowa platforma dla fanów klocków Lego

Tomasz Popielarczyk
Rusza Lego Life - społecznościowa platforma dla fanów klocków Lego
3

Siła marki Lego jest ogromna. Duńska firma doskonale zdaje sobie z tego sprawę, inwestując w obszary niezwiązane bezpośrednio z klockami. Tym razem uruchamia serwis społecznościowy.

Serwis społecznościowy z klockami Lego? W zasadzie nie napiszę, że jestem zaskoczony. Marka Lego jest rozpoznawana na całym świecie, a internet wydaje się naturalną przestrzenią dla jej dalszej ekspansji. Firma tworzy zatem Lego Life 0 miejsce, które ma pozwalać fanom z całego świata na dzielenie się swoimi konstrukcjami oraz wszystkim innym związanym z Lego.

Główną ideą projektu jest zaangażowanie najmłodszych, dlatego usługa została opracowana z myślą o dzieciach poniżej 13 roku życia. Nie mają one możliwości uczestniczenia w równym stopniu w dyskusjach na Reddicie czy dzielenia się fotografiami na Flickr. A tymczasem, jak się najwyraźniej okazało, potrzebują własnej cyfrowej przestrzeni do dzielenia się pomysłami i dokonaniami.

Jak to działa w praktyce? Lego Life swoją formą przypomina mocno Instagrama. Użytkownicy mogą publikować tutaj swoje zdjęcia, dawać serduszka, a także wzajemnie się obserwować. Specjalnie na potrzeby platformy opracowano też ikonki emoji w konwencji Lego. Aplikacja ma ponadto zapewniać dodatkowe rozrywki w postaci wyzwań związanych z budowaniem określonych konstrukcji. Ma to podsycać dziecięcą kreatywność i zachęcać do wspólnej zabawy.

Jak się łatwo domyślić, Lego Life ma pełnić również rolę marketingową. Nie uświadczymy tutaj innych reklam niż te związane z Lego, co jest raczej dobrą wiadomością. Twórcy zamierzają zachęcać dzieci do nowych zestawów oraz informować o całych liniach tematycznych. Będą one tutaj miały swoje osobne huby. Co więcej, bohaterowie ze świata Lego będą mogli komentować zdjęcia użytkowników. Ma to stanowić dodatkową atrakcję (i być kolejną sztuczką marketingową).

Lego Life ma uniemożliwiać dzielenie się prywatnymi informacjami. Awatarami będą figurki Lego, a nasza nazwa użytkownika będzie dobierana poprzez losowanie. Nie będzie możliwe też dodawanie tekstowych komentarzy - poza emotikonami, naklejkami i uprzednio przygotowanymi przez twórców frazami. Cała aktywność w serwisie ma być ponadto moderowana - zarówno przez inteligentne algorytmy jak i pracowników Lego. Ma to uchronić najmłodszych przed nadużyciami ze strony innych użytkowników, zapewnić wysoki poziom komunikacji oraz zagwarantować wysoki poziom bezpieczeństwa.

Lego Life ma w przyszłości stać się najważniejszą platformą w całym internetowym świecie Lego. Można się zatem spodziewać, że firma zintegruje z serwisem inne usługi, co stworzy szereg dodatkowych możliwości. Póki co jednak z żadnej z nich nie skorzystamy w Polsce. Serwis udostępniono na Androida i iOS wyłącznie w kilku krajach: USA, UK, Kanadzie, Francji, Niemczech, Danii, Austrii i Szwajcarii. Szkoda.

Na pocieszenie trzeba jednak dodać, że strona www Lego Life jest dostępna w języku polskim. Prawdopodobnie zatem już niedługo serwis zadebiutuje również u nas.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu