43

kurjerzy.pl – wybierz sobie kuriera

Dzisiaj w godzinach wieczornych startuje serwis o nazwie kurjerzy.pl. Będzie to miejsce gdzie każda osoba fizyczna i firma będzie mogła w prosty i łatwy sposób zamówić usługi firm kurierskich. Nowością i zaletą tego serwisu jest z tego co rozumiem fakt, że mamy możliwość wyboru wśród najbardziej znanych firm takich jak DHL, DPD czy UPS i […]

Dzisiaj w godzinach wieczornych startuje serwis o nazwie kurjerzy.pl. Będzie to miejsce gdzie każda osoba fizyczna i firma będzie mogła w prosty i łatwy sposób zamówić usługi firm kurierskich. Nowością i zaletą tego serwisu jest z tego co rozumiem fakt, że mamy możliwość wyboru wśród najbardziej znanych firm takich jak DHL, DPD czy UPS i zamówienie usługi bez konieczności podpisywania umowy (ceny mają być bardziej atrakcyjne niż przy kupowaniu usługi bezpośrednio).

Kurjerzy.pl jest więc pośrednikiem między nami a firmami kurierskimi (w odróżnieniu od innych portali tego typu). Serwis prowadzi nas przez cały proces zamawiania kuriera dając oczywiście możliwość wyboru najatrakcyjniejszej oferty. Cały proces wraz z płatnościami przeprowadzany jest na stronie kurjerzy.pl, dzięki której możemy też śledzić status przesyłki (bez konieczności przechodzenia na strony firm kurierskich).

Jest to więc maksymalne uproszczenie zamawiania usług kurierskich, które sprowadza się do trzech kroków – wypełnienia formularza z zamówieniem, opłaty i potem przekazania paczki kurierowi. Oczywiście dla zarejestrowanych użytkowników będą dostępne również różnego rodzaju akcje promocyjne, upusty itp.

Jeśli faktycznie nie ma jeszcze tego typu serwisu (dającego możliwość wyboru z pośród wielu firm i przeprowadzającego cały proces na własnych stronach bez zbędnych formalności) to wydaje mi się, że może to być bardzo fajny biznes (liczę tez na to, że w ofercie pojawi się więcej firm kurierskich). Autorzy wspominają o planach związanych z specjalnymi modułami dla sklepów internetowych i osób sprzedających towar na Allegro.

Kibicuję tego typu startupom ponieważ u podstaw jest realny biznes a nie targety związane z budowaniem bazy użytkowników i ilością odsłon.