Polska

Które polskie strony firmowe na Google+ cieszą się największym zaangażowaniem użytkowników?

TP
Tomasz Popielarczyk
11

Strony firmowe na Google+ działają już od jakiegoś czasu i cieszą się coraz większą popularnością. Do liczb charakterystycznych dla ich facebookowych odpowiedników co prawda jeszcze daleko, ale trend jest bardzo pozytywny, bo jest nas, Polaków, coraz więcej w serwisie społecznościowym kalifornijskie...

Strony firmowe na Google+ działają już od jakiegoś czasu i cieszą się coraz większą popularnością. Do liczb charakterystycznych dla ich facebookowych odpowiedników co prawda jeszcze daleko, ale trend jest bardzo pozytywny, bo jest nas, Polaków, coraz więcej w serwisie społecznościowym kalifornijskiej firmy. Ale jak wiadomo nie liczba, a zaangażowanie fanów są szczególnie ważne w przypadku tego typu działań marketingowych. Jakie polskie strony mogą się poszczycić najwyższymi współczynnikami pod tym względem?

Zestawienie najbardziej angażujących polskich stron firmowych na Google+ przygotowała agencja OX Media. Jej pracownicy wybrali siedem najlepiej wypadających pod tym względem pozycji. Pierwszą zajęła strona bloga z krótkimi historyjkami komiksowymi "Zuch próbuje rysować", która ma łącznie 950 obserwujących, a każdy opublikowany wpis zbiera średnio 12,5 plusów oraz ponad 5 komentarzy. Na drugim natomiast znalazł się blog poruszający szeroko pojęte kwestie bezpieczeństwa użytkowników korzystających z sieci (i nie tylko) Niebezpiecznik. Tutaj z kolei każdy wpis ma średnio niecałe 7 plusów, ale za to przebija lidera pod względem średniej liczby udostępnień. Podium zamyka strona serwisu Wykop.pl. Tutaj średnia liczba plusów dla pojedynczego posta posta to 8,35, ale za to średnie współczynniki komentarzy i udostępnień wynoszą odpowiednio 3,35 i 0,82. Pozostałe miejsca opisano na poniższym zestawieniu.

Jeśli chodzi o ogólną liczbę Polaków, którzy korzystają z Google+, trudno mówić o jakimś sukcesie. Według ostatniego badania ComScore jest nas 1,1 mln. Tym samym przegrywamy z innymi krajami Europy zachodniej, takimi jak Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania czy Wielka Brytania. Ale 13. miejsce, choć pechowe, nie jest wcale powodem do wstydu i chyba też pozwala zaryzykować stwierdzenie, że serwis społecznościowy Google się u nas przyjmie. Innym przykładem, który pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość jest strona Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która w bardzo krótkim czasie stała się najpopularniejszą w serwisie. Dowodzi to temu, że znane marki mogą liczyć tutaj na sukces, jednak wymaga to zgoła odmiennej strategii niż na Facebooku (przynajmniej na razie).

Zapewne zastanawia Was, dlaczego w powyższym zestawieniu nie ma Antyweba? Należałoby ten stan rzeczy zmienić, zważywszy, że obecnie jesteśmy drugą największą polską stroną firmową na G+. Wszystko w Waszych rękach. Na dobry początek proponuję odnalezienie przycisku +1 pod publikowanymi tam postami. Nie wierzę, że nie ma pozycji, które szczególnie przypadły Wam do gustu. Jednym z dowodów na to i jednocześnie wyrazem podziękowania będzie dla nas (motywującym do jeszcze bardziej wytężonej pracy) Wasze kliknięcie. ;)

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu