Startups

Królowie Newsfeeda z Poststicker.com

Grzegorz Marczak
Królowie Newsfeeda z Poststicker.com
0

Poststicker to nowa usługa Stick and Play, firmy która początkowo oferowała gry uruchamiana w news feedzie na Facebooku. Od dziś poszerzają jednak swoją działalność o zestaw kolejnych ciekawych aplikacji które będziemy mogli uruchomić w news feedzie. Na stronie poststicker.com znajdziemy prosty...

Poststicker to nowa usługa Stick and Play, firmy która początkowo oferowała gry uruchamiana w news feedzie na Facebooku. Od dziś poszerzają jednak swoją działalność o zestaw kolejnych ciekawych aplikacji które będziemy mogli uruchomić w news feedzie.

Na stronie poststicker.com znajdziemy prosty i przyjazny kreator brandowanych aplikacji, które uruchamiane są w News Feedzie Facebooka. Obecnie usługa oferuje ponad 10 różnych formatów, takich jak quizy, ankiety, aplikacje eksponujące produkty i wykorzystujące klipy video.

Wszystkie formaty działają zarówno na desktopie, jak i na mobile’u i funkcjonują jako nośnik treści marketingowych, które w nowy sposób mają angażować fanów marek.

Każda z 10 aplikacji może posiadać własny scenariusz realizujący jeden z 3 celów wśród których są : zbieranie leadów, rozdawanie kuponów czy kodów rabatowych lub pozyskiwanie ruchu na promowanej stronie. Cele te są zgrabnie wkomponowane w aplikacje dzięki czemu możemy lepiej i efektywnie angażować internautów w nasze akcje.

Warto też zwrócić uwagę, że nie są to aplikacje Facebookowe a flashowe. Dzięki temu, że nie zbieramy danych z FB nie mamy też męczących i zniechęcających monitów z akceptowanie dostępu do naszych danych.

Sam kreator oferuje naprawdę sporo możliwości jeśli chodzi o dostosowanie aplikacji do naszych potrzeb, przy czym wszystko co robimy nie wymaga absolutnie wiedzy technicznej i sprowadza się do wybrania kolorów, załadowania prostych grafik i ustalenia scenariusza dla naszej aplikacji.

Całość informacji o naszej akcji łącznie z statystykami znajdziemy natomiast w dashboardzie na Poststicker.com.

Dla kogo jest ta usługa? Przede wszystkim e-commerce, marki aktywnie działające na Facebooku oraz wydawcy. Za pomocą aplikacji możemy tworzyć promocje dla naszych produktów, zaangażować naszą społeczność w zabawy typu hot or not lub też zbierać klasyczne leady. Stworzenie aplikacji nie zajmie nam dłużej niż kilkanaście minut przy czym dzięki możliwością kreatora możemy stworzyć produkt wizualnie pasujący do naszych potrzeb.

Jako mini wydawca sprawdziłem co mogę tak naprawdę zyskać dzięki poststicker.com. Stworzyłem prosty slideshow w którym umieściłem nie jeden a 3 artykuły z Antyweb. Aplikacja ma oczywiście zachęcać do przeczytania ich na Antyweb. Całość zajęła mi 15 minut.

W efekcie aplikacja została uruchomiona kilkaset razy i na stronę Antyweb przeszło kilkuset zainteresowanych czytelników. Dzięki temu, że tego typu promocja tekstów jest w jednym poście mogłem zaoszczędzić na promowaniu postu - zamiast promować 3 pojedyncze teksty promowałem jeden z aplikacją w której były pokazane 3 teksty.

Trudno jest powiedzieć mi na tę chwilę coś więcej o efektywności Poststicker. Z pewnością nowy format może zainteresować Facebookowiczów. Z pewnością poprawi on interakcje i da proste narzędzia do tworzenia ciekawych mini aplikacji. Nie poprawi nam to jednak z automatu zasięgu naszych postów - o to nadal musimy zadbać sami. Ułatwi nam natomiast promocje naszych treści i ubarwi kontakt marki z jej fanami.

Osobiście nie ma wątpliwości, że wiele firm będzie chciało spróbować tej formy postów na Facebooku. Jak wiemy z zasięgami sytuacja jest dość dramatyczna a jeśli już mamy wydawać pieniądze to każda szansa na to, że podniesiemy poziom zaangażowania wydaje się być atrakcyjna.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu