Ciekawe strony

[Dobre, bo polskie] Ten startup zarabia na kreatorze CV. W 3 lata zwiększyli dochód o 4302%

Grzegorz Ułan
[Dobre, bo polskie] Ten startup zarabia na kreatorze CV. W 3 lata zwiększyli dochód o 4302%
13

To niebywałe, ale polski startup, który udostępnia od 2013 roku kreator CV i listów motywacyjnych w rok po inwestycji Xevin Lab rozrósł się kilkakrotnie i co najważniejsze zarabia na siebie.

Na początku 2016 roku pisałem Wam o tej inwestycji, mieli wtedy bazę 93 tysięcy polskich użytkowników, którą zdobyli w 3 lata, a dziś to już prężnie działająca firma, zdobywająca użytkowników, nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Ale zobaczmy na początek, co to za kreator CV.

Pokażę Wam najpierw polską wersję kreatora CV InterviewMe.pl, to nic innego jak wygodny panel z gotowymi sekcjami do wprowadzenia, takimi jak dane osobowe, edukacja, doświadczenie, umiejętności, zainteresowania i znajomość języków obcych. Można też dodać dodatkowe sekcje, a po wyborze szablonu na bieżąco podglądać efekt końcowy.

Szablony są przeróżne w różnych cenach, zaczynających się od 9,97 zł za 90-dniowy dostęp do 4 wybranych pozycji, w 13 różnych językach do 49,97 zł za 20 szablonów CV i listów motywacyjnych.

Mają też drugi kreator CV, przeznaczony na rynek międzynarodowy pod adresem Uptowork.com. I ta wersja jest znacznie bardziej rozbudowana i i bardziej przejrzysta.

Pola do wprowadzania wzbogacone są o podręczny edytor tekstu w każdej sekcji, a szablony można dowolnie edytować i zmieniać na podglądzie.

Zapytałem twórców, kiedy planują zaktualizować polską wersję, uzyskałem odpowiedź, że planują to zrobić w drugiej połowie listopada. Obie wersje różnią się też obowiązkową rejestracją konta. W polskiej jest ona wymagana przed uruchomieniem kreatora, a na Uptowork, można to zrobić dopiero po stworzeniu swojego CV. Ten zabieg, wytłumaczyli lepszą konwersją, co zrozumiałe, jak już się poświęci trochę czasu na tworzenie, lżej wydaje się pieniądze.

Podpytałem też o statystyki obu wersji, okazało się, że zagraniczna wersja jest już kilka razy większa. Uptowork notuje 1,6 mln unikalnych użytkowników w miesiącu, a tylko we wrześniu 10500 sprzedanych planów. InterviewMe natomiast, 400 tys. UU oraz 7300 sprzedanych planów, również we wrześniu.

No i na koniec zapytałem o najciekawsze, ile na tym zarabiają? Zarabiają przede wszystkim na kreatorze CV, ale generują też przychody z konsultacji karier.

Od 2014 miesięczny dochód netto urósł im aż o 4302% i w sierpniu mieli go już na poziomie 120 tysięcy dolarów, a patrząc na wzrosty miesiąc do miesiąca, dochód ten rośnie o 11,4% na miesiąc. To spory sukces, zważywszy na niszowe, jak mi się wcześniej wydawało rozwiązanie.

Choć, jak wspomnieli jeszcze, ich ambicje sięgają trochę dalej, chcą zrobić największy serwis z poradami dotyczącymi kariery na świecie. Systematycznie gonią na tym polu theMuse.com, jeszcze im trochę brakuje, ale notują ciągły wzrost w przeciwieństwie do rywala. Co do planów związanych z kreatorami, na InterviewMe chcą rozwijać profile pracodawców (aktualnie mają ich 100, każdy tworzony wspólnie z przedstawicielem danej firmy). W przyszłości kreator CV ma być zintegrowany z ofertami pracy, które będę spersonalizowane do informacji, które użytkownik zostawi w CV. Ponadto, kreator CV ma podpowiadać użytkownikom, jak opisywać każdy element doświadczenia i umiejętności, aby lepiej trafiać w oczekiwania pracodawcy.

Cóż, zapowiada się ciekawie, pozostaje tylko pogratulować dotychczasowego sukcesu i życzyć kolejnych wzrostów. A jeśli chcecie byśmy przyjrzeli się i opisali jakiś Wasz projekt, zapraszamy do kontaktu, szczegóły znajdziecie w inicjującym nasz cykl wpisie Dobre, bo polskie.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu