Google

Zupełnie nowa aplikacja Dysk Google i Zdjęcia Google na PC i Mac dostępna

Konrad Kozłowski
Zupełnie nowa aplikacja Dysk Google i Zdjęcia Google na PC i Mac dostępna
Reklama

Z delikatnym opóźnieniem, ale nareszcie poznaliśmy zupełnie nową aplikację desktopową od Google dla użytkowników Dysku Google i Zdjęć Google. Backup and sync (Kopia zapasowa i synchronizacja) zastępuje dwie dotychczas dostępne aplikacje oferując nowe funkcje użytkownikom.

Po wielu latach nagminnego użytkowania dysków w chmurze nie potrafię definitywnie wskazać numeru jeden. Najbliżej do ideału znajduje się prawdopodobnie Dysk Google, którego używam na przemian z OneDrive od Microsoftu. Niestety, chmura firmy z Redmond zawodzi pod względem osiąganych prędkości podczas transferu plików - czy to podczas wysyłania, czy ich pobierania.

Reklama

Zdjęcia Google - poradnik użytkownika od A do Z

Kopia zapasowa i synchronizacja

Przed instalacją nowej aplikacji od Google miałem pewne obawy, czy nowo obrana ścieżka będzie właściwa. Skonsolidowanie usług wewnątrz jednej aplikacji nie zawsze wychodzi na dobre, czego byliśmy już kilkkrotnie świadkami. Google potrzebowało nieco więcej czasu, niż planowało, na zaprezentowanie aplikacji Kopia zapasowa i synchronizacja, więc można podejrzewać, że potrzebne były jeszcze drobne szlify, by nie pojawiły się żadne poważne problemy.

Program działa na takiej samej zasadzie, co wcześniej - operując w tle na bieżąco kontroluje zmiany wewnątrz folderów i plików uwzględnionych na liście do synchronizacji. W zasobniku systemowym pojawiła się nowa ikona, która zastąpiła logo Dysku Google ikonką z chmurą i strzałeczką skierowaną ku górze.

W nowej aplikacji Kopia zapasowa i synchronizacja od Google zmienił się przede wszystkim ekran ustawień.

Dysk Google, Zdjęcia Google, kopia danych z komputera


Po lewej stronie znalazły się skróty do trzech sekcji. Pierwsza z nich, zupełnie nowa, proponuje wygodną synchronizację danych z dowolnego katalogu na naszym komputerze. Takie foldery będą znajdowały się w nowym dziale w przeglądarkowej wersji Dysku Google o nazwie "Moje komputery". Domyślnie proponowane (ale nieaktywne) są trzy katalogi: Dokumenty, Komputer i Zdjęcia. Bez problemu dodamy także inny dowolny katalog klikając na "Wybierz folder".

W tej samej sekcji zdecydujemy również o kilku innych funkcjach. Przede wszystkim można uaktywnić przesyłanie zdjęć i filmów do usługi Zdjęcia Google. W związku z tym będziemy musieli wybrać jeden z wariantów odnośnie jakości materiałów - czy będą one kompresowane po przesłaniu na serwery Google czy wolimy zachować oryginały. Dodatkowo, możliwe jest uruchomienie wygodnego tworzenia kopii zapasowych dysków USB i kart pamięci.

Reklama

Druga sekcja dotyczy Dysku Google i działa dokładnie tak samo, jak wcześniej dedykowana tej usłudze aplikacja. Po wskazaniu folderu mającego pełnić centralne miejsce dla naszych plików wybieramy katalogi z Dysku Google, które będą się synchronizować z dyskiem lokalnym. W ustawieniach odłączymy lub połączymy nasze konto z aplikacją oraz zdecydujemy, czy aplikacja będzie startować razem z systemem i czy widoczna będzie ikona w zasobniku systemowym.

Aplikację Kopia zapasowa i synchronizacja - dostępną na Windows oraz Mac - pobierzecie z linków podanych pod koniec wpisu na blogu Google.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama