Google

Koniec z przypadkowym klikaniem w reklamy AdWords. Google wprowadza radykalne zmiany

Tomasz Popielarczyk
Koniec z przypadkowym klikaniem w reklamy AdWords. Google wprowadza radykalne zmiany
Reklama

Mało jest w internecie bardziej irytujących rzeczy niż reklama skonstruowana/ulokowana tak, by użytkownik mimowolnie w nią kliknął. Tę dość popularną ...

Mało jest w internecie bardziej irytujących rzeczy niż reklama skonstruowana/ulokowana tak, by użytkownik mimowolnie w nią kliknął. Tę dość popularną praktykę bierze na celownik Google i zapowiada zmiany, które uczynią przeglądanie stron www mniej frustrującym.

Reklama

Na blogu usługi AdWords Google wylicza zmiany, które mają pozytywnie wpłynąć na doświadczenia użytkowników podczas przeglądania stron z reklamami tego typu.

Najważniejszą nowością ma być uczynienie okolic krawędzi reklamy nieklikalnymi. Z analiz Google'a wynika, że to właśnie stąd bierze się większość przypadkowych wejść i dlatego konieczne są radykalne zmiany. Na tym jednak nie koniec, bo reklamy teraz będą całkowicie nieaktywne przez pierwszych kilka sekund po pojawieniu się na ekranie. Ma to uniemożliwić klikanie w nie np. podczas przewijania palcem na panelu dotykowym. Google uniemożliwi również instalowanie aplikacji bezpośrednio po kliknięciu w reklamę na urządzeniach mobilnych. Teraz takie linki będą prowadziły do sklepu Google Play, gdzie dopiero będzie możliwe pobranie danego programu.


Trudno się dziwić tym zmianom, bo są one korzystne zarówno z punktu widzenia reklamodawców, jak i zwykłego użytkownika. Ci pierwsi nie muszą płacić serwisom internetowym za kliknięcia, które nie są wartościowe i nie przekładają się na konwersję. Ci drudzy mogą wygodniej przeglądać internet. Najbardziej poszkodowani będą posiadacze witryn, którzy dotąd stosowali różne sztuczki, by zwiększyć klikalność treści z AdWords. Ale ich chyba akurat nikomu nie żal.

Google zapewnia, że po zmianach liczniki w Google AdWords będą znacznie bardziej precyzyjne i zgodne z rzeczywistością. Natomiast pieniądze inwestowane dotąd w mało wartościowe kliknięcia będą mogły być przeznaczone na dodatkowe kampanie displayowe. To oczywiście zwiększa atrakcyjność AdWords w oczach reklamodawców, a przecież o to właśnie chodzi.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama