11

Playboy, CKM i spółka znikają z polskiego rynku. Wydawca stawia na cyfrowe treści

Firma Marquard Media Polska poinformowała że ich kultowe magazyny z końcem tego roku znikną z półek. Grudniowe numery czasopism takich jak CKM, Cosmopolitan, Playboy czy Esquire będą ostatnimi, jakie trafią do kiosków.

Zobacz też: Wyborcza z ponad 200 tys. cyfrowych subskrypcji. Za taką cyfrową prasę płacę z przyjemnością

O tym że prasa drukowana nie ma łatwo raczej nikogo przekonywać nie trzeba. Z każdym rokiem było im coraz trudniej, ale wydawcy przez lata postanowili się nie poddawać i walczyć. Ale jak pokazuje przykład Marquard Media Polska — czasem po prostu… trzeba dać za wygraną. W zeszłym roku firma zrezygnowała z tytułów takich jak Shape czy Hot Moda, by skupić się na bardziej rozpoznawalnych czasopismach. Ale i z nimi nie jest tak kolorowo jak by sobie tego życzyli — dlatego też firma decyduje się z końcem roku całkowicie zakończyć swoją przygodę na rynku prasy drukowanej. I, jak czytamy w oficjalnej informacji prasowej, grudniowe numery magazynów CKM, Cosmpolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Joy i Playboy będą ostatnimi, jakie trafią do kiosków. Co zamiast czasopism w kioskach?

Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group: od ponad dwóch lat Marquard Media Group prowadzi daleko idącą transformację swoich spółek w Europie, intensywnie inwestując w usługi cyfrowe w obszarze gamingu, IT oraz shoppingu.

Zobacz też: „Twój weekend” zamyka się z ogromnym hukiem. Koniec pewnej epoki

Koniec z magazynami, wydawca stawia na treści cyfrowe

Jak można się było spodziewać — skoro Maruqard Media Polska wycofuje się z rynku prasy, to uwaga skupiać się będzie na treściach cyfrowych. Firma zapowiada większą koncentrację na swoich portalach internetowych: kozaczek.pl, papilot.pl, zeberka.pl i ckm.pl. Ponadto zapowiada ponowne uruchomienie autostuff.pl i supermamy.pl. Na dokładkę firma zapowiada budowę usług cyfrowych dla branży mediowej: Act-2-Access, a także wspomina uruchomiony w zeszłym miesiącu ShoppieGo.