Moje przemyślenia

Kogo tak naprawdę (w biznesie) interesuje Windows 8?

MM
Michał Majchrzycki
17

Windows 8 hitem sprzedaży? 4 mln kopii najnowszej wersji systemu, które trafiły do rąk klientów w pierwszych dniach to niewątpliwy sukces firmy z Redmond. Ale jak wygląda sprawa z klientem biznesowym? Tutaj zdania są podzielone. Wielu uważa, że dla biznesu interfejs Metro i większy nacisk na urządze...

Windows 8 hitem sprzedaży? 4 mln kopii najnowszej wersji systemu, które trafiły do rąk klientów w pierwszych dniach to niewątpliwy sukces firmy z Redmond. Ale jak wygląda sprawa z klientem biznesowym? Tutaj zdania są podzielone. Wielu uważa, że dla biznesu interfejs Metro i większy nacisk na urządzenia mobilne to jeszcze zbyt wczesne zmiany. Potwierdzają to najnowsze badania - Microsoft może mieć duże problemy ze sprzedażą Windows 8 dla sektora biznesowego.

Sprzedaż dla biznesu to jedna z największych gałęzi dochodów Microsoftu. Od tego, jak Windows 8 zostanie przyjęty w przedsiębiorstwach i instytucjach w dużej mierze zależy jego powodzenie i przychody firmy z Redmond. Na razie nie zapowiada się to najlepiej. Po chłodnym przyjęciu Windows 8 przez branżę gier, kubeł zimnej wody na głowę Steve'a Ballmera wylewa ostatni raport przeprowadzony przez TechRepublic.

Pytania na temat planów wdrożenia Windows 8 zadano ponad 1 200 firmom i organizacjom na całym świecie. Wyniki nie są pozytywne dla Microsoftu. Aż 73,7% firm i organizacji nie ma zamiaru obecnie wprowadzać Windows 8. Powód? Dodatkowe wydatki związane ze szkoleniami pracowników. Okazuje się bowiem, że interfejs Metro to nie tylko ładnie wyglądające kafelki, ale również konieczność nauczenia całej rzeszy osób korzystania z nowej odsłony systemu Microsoftu. A na to pieniędzy nie chce wydawać całkiem spora grupa przedsiębiorców.

Co gorsza, zmian na Windows 8 nie planują też użytkownicy starszych wydań systemu Microsoftu. Jedynie 15,8% respondentów, w których firmach korzysta się z Windows XP czy jeszcze wcześniejszych wersji, zapowiedziało aktualizację do Windows 8. Co ciekawe, wdrożenie najnowszego wydania oprogramowania częściej planują przedsiębiorcy z Azji (Chiny, Indie) niż Europy czy USA.

Raport Windows 8 Business Intentions: Deployment Plans, Driving Factors, Roadblocks, and Strategies należy oczywiście przyjmować z odpowiednim dystansem. Moim zdaniem nie należy przesadzać - to, że przedsiębiorcy nie są dzisiaj zainteresowani Windows 8 nie oznacza, że tak samo będzie za pół roku / rok. Badania TechRepublic pokazują, że niemal 50% ankietowanych przyjmuje opcję, że w niedalekiej przyszłości ponownie zastanowi się nad wdrożeniem Windows 8. To zaś w dużej mierze zależeć będzie od tego, jak system poradzi sobie wśród zwykłych klientów, a także czy Microsoft będzie umiał przekonać przedsiębiorców, że opłaca się im wydać pieniądze na wdrożenie oprogramowania.

Grafika: Miguel Pires da Rosa, TechRepublic

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: