63

Kody QR, jak często z nich korzystacie?

Aż wstyd się przyznać ale chyba nigdy jeszcze nie skorzystałem z QR kodu na komercyjnym produkcie. Oczywiście skanowałem tego typu kody ale głównie przy testach jakichś projektów czy startupów, nie przypominam sobie natomiast aby użył ich gdzieś na mieście, podczas czytania prasy czy będąc na zakupach. Oczywiście nie jest specjalnie reprezentatywnym przypadkiem gdyż, raczej rzadko […]

Aż wstyd się przyznać ale chyba nigdy jeszcze nie skorzystałem z QR kodu na komercyjnym produkcie. Oczywiście skanowałem tego typu kody ale głównie przy testach jakichś projektów czy startupów, nie przypominam sobie natomiast aby użył ich gdzieś na mieście, podczas czytania prasy czy będąc na zakupach. Oczywiście nie jest specjalnie reprezentatywnym przypadkiem gdyż, raczej rzadko mam potrzebę sprawdzania dodatkowych informacji podczas wizyty w sklepie (rzadko kupuje coś w fizycznych sklepach, a jak już to korzystam z aplikacji do porównywania cen) czy też dość słabo reaguję na wszelkiego rodzaju reklamy w prasie które wykorzystują kody QR – właściwie ich nie zauważam.

Zacząłem ostatnio szukać więc informacji jak wygląda sprawa efektywność tego typu sposobu linkowania do treści i trafiłem na świetny i jeszcze ciepły raport dotyczący rynku UK i pokazujący efektywność zastosowania QR kodów w niektórych kampaniach i reklamach.

Przykłady zawarte w powyższej prezentacji pokazują, że z korzystaniem z QR kodów nie jest źle o ile dobrze się zaplanuje swoje działania z nim związane, odpowiednio je wyeksponuje i zadba o to aby nie były jedynie linkiem do dalszych informacji i klient był zachęcany do korzystania z nich. Oczywiście mówimy tutaj o raczej sporych kampaniach reklamowych.

Ciekawy jestem przykładów tego typu z rynku Polskiego? Jeśli macie jakieś dane to podzielcie się w komentarzu. Ciekawy też jestem jak często korzystacie z QR kodów i w jakich sytuacjach. Statystyki z US z połowy 2011 roku pokazały, że najczęściej korzystamy z kodów QR w domu, na drugim miejscu jest biuro a później dopiero sklepy, supermarkety, transport publiczny itp. Najczęściej natomiast skanujemy kody w magazynach, czasopismach i prasie, na drugim miejscu są opakowania produktów.