Kia zaprezentowała pierwsze zdjęcia swojego auta elektrycznego nowej generacji. EV6 zadebiutuje oficjalnie jeszcze w marcu, ale póki co Koreańczycy budują napięcie, bo ten model to zapowiedź elektrycznej rewolucji, nie tylko w napędzie ale również designie aut ze znaczkiem Kia.
Kia EV6 z nowoczesną twarzą tygrysa
Dotychczasowa filozofia designu Kia sprowadzała przód samochodu do tzw. nosa tygrysa, czyli charakterystycznego kształtu grilla. EV6 zapoczątkuje nowy rozdział, w którym mamy "nowoczesną twarz tygrysa", zdecydowanie bardziej smukłą niż w samochodach spalinowych. Auta elektryczne nie potrzebują dużego grilla, chłodzenie elementów napędu jest zbędne, a dodatkowo zwiększa opory powietrza, więc tutaj zdecydowano się na bardzo wąski grill, w którym pojawiła się tylko kamerka i kilka czujników. Nowe logo Kia wylądowało na masce, która jest całkiem wysoko poprowadzona, a dodatkowe przetłoczenia dodają jej charakteru.
Z tyłu też projektanci kierowali się chęcią osiągnięcia jak najniższych oporów powietrza, przez co dach kończy się sporym spojlerem, a klapa bagażnika jest tylko nieznacznie uniesiona. Dzięki dużej średnicy kół, Kia EV6 wpisuje się idealnie w zamiłowania obecnych klientów do aut typu crossover. To pierwszy model z rodziny siedmiu nowych elektrycznych pojazdów, które mają zadebiutować do 2027 roku pod marką Kia i z oznaczeniem EV.
Spore zmiany czekają nas również w środku. Deska rozdzielcza to całkowicie nowy design, podobnie jak system inforozrywki, który został w dużej mierze przebudowany. Dwuramienna kierownica jest wyposażona w szereg przycisków oraz wielką "poduszkę" z ogromnym logo Kia na środku. Za nią znajduje się oczywiście cyfrowy zestaw wskaźników, płynnie przechodzący w ekran systemu inforozrywki. Przypomina to nieco rozwiązanie stosowane wcześniej przez Mercedesa, czyli dwa "tablety" w jednej płaszczyźnie. Pod spodem na konsoli środkowej mamy natomiast dotykowe przyciski z haptyczną informacją zwrotną oraz tunel środkowy z okrągłym przełącznikiem trybu jazdy. Tapicerka ma być wykonana z materiałów poddanych recyklingowy, aby podkreślić ekologiczne walory tego pojazdu.
Kia EV6 powstaje na platformie E-GMP
Jako, że to tylko zapowiedź to nie mamy jeszcze dokładnych informacji na temat napędu nowego modelu, ale wiemy, że powstanie na platformie E-GMP. Tak się składa, że kilkanaście dni temu swój samochód na tej samej platformie pokazał siostrzany Hyundai. Co więcej to bardzo podobne auta, można zatem oczekiwać, że zaoferują podobne możliwości. W przypadku Ioniq'a 5 mamy do wyboru baterie o pojemności 58 kWh i 72,6 kWh. W podstawowej wersji napędzana jest tylna oś, w słabszym modelu silnikiem o mocy 170 KM (350 Nm), a w mocniejszym 217 KM (również 350 Nm). W przyszłości może pojawić się też wersja z napędem na wszystkie koła, która zaoferuje odpowiednio moc 235 KM i 306 KM w obu przypadkach oferując 605 Nm momentu obrotowego. Maksymalny zasięg powinien sięgać 500 km, a dzięki instalacji 800V, możliwe będzie szybkie ładowanie, odzyskanie 100 km zasięgu ma trwać około 5 minut. Oficjalna premiera planowana jest pod koniec miesiąca.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu