9

Już niedługo przesyłki z Poczty Polskiej odbierzesz w pobliskiej… Żabce

Wszystko wskazuje na to, że już w najbliższym czasie uzyskamy możliwość odebrania swojej paczki wysyłanej przez Pocztę Polską w dodatkowych punktach. Obok kiosków Ruchu czy stacji paliw Orlen, będzie to można zrobić również w sklepach Żabka lub Freshmarket.

Poczta Polska porozumiała się już w tej kwestii z właścicielami tych sklepów i od połowy listopada listonosze będą mogli zostawiać w nich Wasze paczki, które zamawiacie wybierając PP, jako dostawcę.

Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży:

Przyjęta w tym roku strategia rozwoju Poczty Polskiej zakłada w ciągu pięciu lat podwojenie przychodów z obszaru kuriersko-paczkowego. Prognozujemy wzrost naszych usług kurierskich na poziomie 15–20 proc. wobec 10-proc. zwyżek prognozowanych dla rodzimego rynku. Dzięki współpracy z liderem sektora convenience – sieciami sklepów Żabka i Freshmarket – zyskujemy na rynku przeszło 4700 punktów odbioru w atrakcyjnych dla Klientów lokalizacjach, otwartych od 6.00 do 23.00.

Umowa obejmuje 4,7 tysięcy sklepów w całej Polsce, jednak początkowo z opcji tej skorzystają mieszkańcy Warszawy i okolic, a do dyspozycji będą mieli 450 sklepów Żabka i Freshmarket. Tak więc oprócz dostawy pod wskazany adres lub odbioru osobistego w placówkach Poczty Polskiej, kioskach Ruchu czy stacjach Orlen dojdą pobliskie sklepy, rozlokowane praktycznie na każdym osiedlu, i które otwarte są do późnych godzin wieczornych.

Przemysław Tomaszewski, Dyrektor ds. Rozwoju Usług w spółce Żabka Polska:

Preferencje zakupowe Polaków zmieniają się. Nikogo nie dziwi już możliwość opłaty rachunków w sklepie czy doładowanie telefonu. Nasi Klienci są zapracowani i zabiegani, często nie są w stanie odebrać paczki do godz. 20.00 i oczekują rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Możliwość odbioru paczek realizowanych przez Pocztę Polską w naszych sieciach, to olbrzymie ułatwienie dla naszych Klientów, wpisujące się w ideę formatu sklepu convenience.

W komunikacie prasowym można przeczytać, że to klient sam będzie mógł wybrać sklep, w którym będzie chciał odebrać swoją paczkę, więc odejdzie problem, który był z InPostem, gdzie często musiałem odwiedzać po kolei wszystkie trzy kioski, które znajdowały się w bezpośrednim sąsiedztwie mojego miejsca zamieszkania.

Z chwilą dostarczenia przesyłki do wybranego sklepu otrzymamy SMS-a z numerem paczki, adresem i kodem odbioru, więc i tu odejdzie kolejny problem z InPostem, gdzie musieliśmy się legitymować z dowodem osobistym przed pracownikami tych punktów, którym zupełnie ta nowa funkcja się nie podobała.

Paczkę w ten sposób będziemy mogli odebrać w godzinach otwarcia tych sklepów, czyli od 6:00 do 23:00.