7

Już 3/4 Polaków kupujących w sieci korzysta z Paczkomatów!

InPost przesłał nam dziś wyniki badania wykonanego przez Kantar TNS, z którego wynika, że Paczkomaty InPostu wybiera już 3/4 Polaków kupujących w sieci.

Wybaczcie ten wykrzyknik w tytule, bo generalnie nie powinno to być zaskoczeniem dla nikogo, kto choć raz skorzystał z opcji odbioru zakupów internetowych w Paczkomatach InPostu. Niemniej uznajmy to za wyraz mojej radości, że aż tylu Polaków doświadczyło już tej wygody, która przewyższa nawet Punkty Odbioru, które wymuszają odbiór paczek jednak w określonych godzinach ich otwarcia, a także zachodzi tu często konieczność stania w kolejce, których się nie da uniknąć w takich miejscach.

Nie wspominając już o opcji kurierów, którzy potrafią się wykłócać przez telefon o czas i miejsce odbioru paczki – raz miałem sytuację, że po poinformowaniu kierowcy, że jestem teraz w drodze na konferencję prasową, ten zaproponował, że może umówimy się gdzieś po drodze na odbiór… Na szczęście mamy InPost i ich Paczkomaty, które zyskują na popularności w całej Polsce, nie tylko w dużych miejscowościach, ale i w mniejszych oraz na wsi. Wszystko dzięki wygodzie i dostępności ich rozwiązania praktycznie przez okrągły rok 24/7/365.

Rafał Brzoska, prezes InPost:

Niemal wszyscy internauci przynajmniej słyszeli o usłudze Paczkomatów, a niemal 3 na 4 z nich odebrało za ich pośrednictwem paczkę w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Stopniowo wzrasta świadomość możliwości nadawania przesyłek za pomocą Paczkomatów – już 84% badanych wie, że może skorzystać z takiej usługi. Skłonność do polecenia Paczkomatów kształtuje się na bardzo wysokim poziomie – klienci cenią sobie zwłaszcza dostępność Paczkomatów całą dobę, brak konieczności oczekiwania na kuriera czy dostęp do informacji o statusie przesyłki. Cieszy nas szczególnie, że nasze usługi są tak popularne na wsi i w mniejszych miastach – w ostatnich miesiącach intensywnie rozszerzaliśmy naszą sieć właśnie o takie lokalizacje. Potwierdza to naszą diagnozę potrzeb użytkowników.

Według raportu z badania największa popularnością Paczkomaty cieszą się w największych miastach w Polsce z powyżej 500 tys. mieszkańców – 81% kupujących w sieci wybiera do odbioru Paczkomaty, nieco mniej, bo 77% to mieszkańcy miejscowości od 100 do 500 tys. mieszkańców, a dalej mamy miasta do 20 tys. mieszkańców – 74%, od 20 do 100 tys. – 71% oraz wsi – 71%.

Dla osiągnięcia takich wyników nie bez znaczenia był na pewno duży wzrost liczby Paczkomatów w ubiegłym i na początku tego roku, co pozwoliło prześcignąć im w marcu Pocztę Polską pod względem liczby placówek. Paczkomatów jest już 4800 w całej Polsce, a placówek Poczty Polskiej 4600, która jest zobligowana jako operator wyznaczony do szerokiej dostępności swoich usług dla wszystkich Polaków w całym kraju.

Tak dużą popularnością Paczkomaty cieszą się wśród Polaków we wszystkich kategoriach wiekowych, a co ciekawe, również osoby starsze przekonują się powoli do tej formy odbierania paczek. Paczkomaty wskazuje 65% z osób powyżej 50 lat, a powyżej 60 lat – 58%.

Źródło: InPost.

Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Badanie przeprowadzono w kwietniu 2019 roku.