20

Już 20 milionów użytkowników zapłaciło za Spotify Premium. To dobra wiadomość

W tylko rok Spotify podwoiło liczbę płacących użytkowników – zaledwie 12 miesięcy temu liczba ta wynosiła 10 milionów, dziś mowa jest o 20 milionach. Spotify ma więc niezły powód do świętowania i tak naprawdę do bycia wdzięcznym użytkownikom, którzy zdecydowali się wybrać płatną wersję usługi. Ale to nie jedyny przyczyna do zadowolenia, jest ich więcej. […]

W tylko rok Spotify podwoiło liczbę płacących użytkowników – zaledwie 12 miesięcy temu liczba ta wynosiła 10 milionów, dziś mowa jest o 20 milionach. Spotify ma więc niezły powód do świętowania i tak naprawdę do bycia wdzięcznym użytkownikom, którzy zdecydowali się wybrać płatną wersję usługi. Ale to nie jedyny przyczyna do zadowolenia, jest ich więcej.

W maju zeszłego roku Spotify mogło się pochwalić aż 40 milionami aktywnych użytkowników, z czego jedna czwarta posiadała płatną subskrypcję. Przez kolejne dwanaście miesięcy działo się naprawdę wiele na rynku muzycznym, a Spotify notowało kolejne wzrosty, by dziś móc się pochwalić 75 milionami aktywnych użytkowników i 20 milionami płatnych subskrybentów. Każdej sekundy w ciągu roku przybywało więc aż 3 użytkowników na Spotify.

Clipboard02

Korzystając z okazji Spotify postanowiło także podzielić się informacją o tym, jak wiele pieniędzy trafiło do twórców muzyki. Uzbierało się już tego ponad 3 miliardy dolarów, a tylko pierwszy kwartał 2015 roku zamknięto wynikiem na poziomie ponad 300 milionów dolarów. Z tej okazji przygotowano także blisko trzyminutowy klip wideo opowiadający o tym, jak zmieniała się branża muzyczna i jak oferta Spotify wpłynęła na rynek w ostatnich latach.

Jak się więc okazuje zwiększanie się grona użytkowników Spotify wcale nie jest spowodowane powiększeniem darmowej oferty, co potwierdza stosunek liczby użytkowników uiszczających opłatę do tych korzystających z darmowego modelu. Zwiększył się on naprawdę nieznacznie (z 25% do około 26,6%), ale wyraźnie widać, że fani muzyki są coraz bardziej świadomi rynku i doceniają możliwości jakie teraz oferuje. Jaki wpływ na to wszystko będzie miało Apple, które prawdę mówiąc nie potrzebuje rewolucji, by sporo namieszać? Wszystko zacznie się 30 czerwca, a pierwsze wnioski będziemy mogli wyciągnąć jakiś czas później.