4

Jakie wpisy najbardziej angażują na Facebooku? Te z dołączoną fotografią

Jeżeli chcecie, aby publikowane przez Was posty na Facebooku zbierały dużo „lajków” i były komentowane przez wiele osób, koniecznie załączajcie do nich fotografie. Jak pokazuje badanie autorstwa Track Social, najbardziej angażujące są zdecydowanie wpisy ze zdjęciami. Najmniejszym zaangażowaniem ze strony odbiorców z kolei cieszą się posty z linkami do stron zewnętrznych. Jak zatem pisać na […]

Jeżeli chcecie, aby publikowane przez Was posty na Facebooku zbierały dużo „lajków” i były komentowane przez wiele osób, koniecznie załączajcie do nich fotografie. Jak pokazuje badanie autorstwa Track Social, najbardziej angażujące są zdecydowanie wpisy ze zdjęciami. Najmniejszym zaangażowaniem ze strony odbiorców z kolei cieszą się posty z linkami do stron zewnętrznych. Jak zatem pisać na Facebooku, aby nasi fani byli zaangażowani?

Opublikowane przez firmę Track Social badanie przeprowadzone zostało w maju tego roku na bazie ponad 20,000 wpisów na Facebooku, publikowanych przez 100 popularnych i rozpoznawalnych marek (m.in. Angry Birds, BMW, Pepsi czy Xbox). Więcej szczegółów na temat metodologii znajdziecie w tym miejscu.

Badanie jasno pokazuje, że jeżeli zależy nam na angażowaniu fanów, powinniśmy często załączać do naszych wpisów ciekawe fotografie. To właśnie zdjęcia generują najwięcej kliknięć w przycisk „Lubię to” pod postem. W przypadku opublikowania fotki możemy liczyć również na sporą liczbę komentarzy.

Jeżeli brać pod uwagę angażowanie się fanów, ciekawym rodzajem publikacji okazują się także pytania. Wszelkiego rodzaju formy pytające czy ankiety powodują, że fani głosują i tym samym angażują się w poruszany przez nas temat.

Ciekawostką w zestawieniu do fotografii są filmy – ludzie na Facebooku zdają się obawiać straty czasu na oglądanie treści wideo, tego rodzaju wpisy angażują bowiem mniej niż statusy bez jakichkolwiek załączników. Najmniejsze zaangażowanie generują natomiast wpisy z linkami do serwisów zewnętrznych. Liczba kliknięć w „Lubię to” oraz komentarzy jest w ich przypadku znikoma.

Dlaczego zaangażowanie (Response Score) fanów jest istotne? Facebook bierze je pod uwagę przy obliczaniu Edgerank, który to z kolei decyduje o zasięgu naszych wpisów. Jeżeli dotychczasowe posty nie cieszyły się popularnością, każdy kolejny wpis Facebook będzie wyświetlał ograniczonej licznie naszych odbiorców. Z kolei jeżeli w naszej historii publikacji mamy angażujące treści, nowe wpisy będą pokazywane większej części fanów naszego profilu, a tym samym mają większe szanse na „sukces”.

Źródło obrazka: 1, 2.