18

Jak zarobić 800 tysięcy USD w 5 miesięcy?

W czach kiedy media ciągle straszą kryzysem, gazety i telewizja zwalnia, tnie koszty i wprowadza podwyżki (tak tak, zdrożeje na przykład gazeta wyborcza!) success story jest czymś co czyta mi się bardzo dobrze i ciągle poszukuję tego typu informacji w większych ilościach. Tytułowe 800 tysięcy dolarów zarobił twórca gry na iPhona! Gra nazywa się iShoot […]

W czach kiedy media ciągle straszą kryzysem, gazety i telewizja zwalnia, tnie koszty i wprowadza podwyżki (tak tak, zdrożeje na przykład gazeta wyborcza!) success story jest czymś co czyta mi się bardzo dobrze i ciągle poszukuję tego typu informacji w większych ilościach.

Tytułowe 800 tysięcy dolarów zarobił twórca gry na iPhona! Gra nazywa się iShoot (pierwowzorem była chyba „Scorched Earth” gra z lat 90) i polega na jeżdżeniu czołgiem i strzelanui do przeciwników. Gra odniosła tak duży sukces iż jej autor zdecydował się porzucić swoją ciepłą posadę w SUN i zając się na pełny etat własnym biznesem.



iShoot – jeździmy czołgiem i strzelamy do innych czołgów

Początek drogi do sukcesu nie był jednak łatwy. Ethan Nicholas pracując na etacie w SUN, po godzinach pracował nad iShoot i kiedy w październiku 2008 gra trafiła do sklepu została niestety przyjęta bez spontanicznych zachwytów oznaczających sukces. Warto dodać, że kosztowała i kosztuje ona 2,99USD.

Przełom nastąpił w momencie kiedy Nicholas zdecydował się na wypuszczenie ograniczonej ale darmowej wersji lite swoje aplikacji (próba pobudzenia zainteresowania grą). Było to w styczniu 2009. Po niecałych dziesięciu dniach okazało się, że oryginalny czyli ten płatny iShoot trafił na listę Top Paid App z liczbą pobrań bliską 17 tysięcy w ciągu jednego dnia! (Wersja lite została pobrana około 2 miliony razy!) Co ciekawe autor ishoota przyznał, że nie jest doświadczonym programistą Mac, z językiem którego się używa do pisania gier na iphona miał do czynienia pierwszy raz.

Po niezaprzeczalnym suckesie iShoot, autor tej aplikacji dostaje mailem od innych developerów z pytaniem jak to zrobił? Ma problem z odpowiedzą na to pytanie ponieważ nie wydał nawet dolara na promocje gry, nie ma nawet bloga gdzie mógł by ogłosić światu jej powstanie. Po prostu zrobił grę w którą ludzie chcą grać.

Prawda, że miło się czyta takie historie ? Szczególnie, że nie mam w niej nic co nie mogło by się przydarzyć każdemu kto umie programować i poświęci trochę wolnego czasu.