1

Jak wedle analityków ma wyglądać rynek płatnych aplikacji mobilnych za 5 lat?

Prognozowanie trendów na rynku aplikacji i urządzeń mobilnych przypomina nieco wróżenie z fusów. Może okazać się bowiem, że w niedługim czasie pojawi się zupełnie nowe rozwiązanie, którego nikt dotychczas się nie spodziewał, a mimo to zmieni ono całkowicie przyzwyczajenia ludzi. Wykluczając jednak nieprzewidziane wydarzenia, wedle analityków na rynku tabletów przez kolejne pięć lat królować będzie […]

Prognozowanie trendów na rynku aplikacji i urządzeń mobilnych przypomina nieco wróżenie z fusów. Może okazać się bowiem, że w niedługim czasie pojawi się zupełnie nowe rozwiązanie, którego nikt dotychczas się nie spodziewał, a mimo to zmieni ono całkowicie przyzwyczajenia ludzi. Wykluczając jednak nieprzewidziane wydarzenia, wedle analityków na rynku tabletów przez kolejne pięć lat królować będzie iPad. Ma on do roku 2017 posiadać 56% rynku aplikacji mobilnych, których liczba pobrań ma osiągnąć pułap 350 miliardów.

W sieci ukazał się interesujący raport (dostępny dla klientów firmy Strategy Analytics), mówiący o trendach na rynku płatnych aplikacji mobilnych w latach od 2008 do 2017. Wzrost liczby płatnych programów zakupionych za pośrednictwem takich urządzeń mobilnych jak telefon komórkowy czy tablet ma osiągnąć swoje apogeum w nadchodzącym roku 2013. Wówczas najwięcej osób zdecydować ma się na zakup programu na swoje urządzenie, którym najczęściej ma być iPad. Jego dominacja na rynku ma trwać nieprzerwanie aż do roku 2017, czyli przez kolejne pięć lat.

Pomiędzy rokiem 2008 a 2017, wedle danych podanych w omawianym raporcie, płatne aplikacje na urządzenia mobilne mają wygenerować przychody sięgające kwoty aż 57 miliardów dolarów na całym świecie. Tak wysoka liczba niestety nie idzie w parze ze wzrostem zainteresowania użytkowników płatnymi wersjami aplikacji. Jak przewidują analitycy, w roku 2017 aż 91% programów pobieranych na smartfony i tablety będzie darmowych. Mimo to aplikacje płatne mają pozostać znakomitym modelem biznesowym, szczególnie dla mniejszych developerów.

Co ciekawe, w ciągu kolejnych lat spadać ma średnia cena aplikacji mobilnych, aby w roku 2017 osiągnąć zaledwie 8 centów. Twórcy oprogramowania mobilnego mają jednak zarabiać dzięki zaimplementowanym w swoje programy systemom wyświetlania reklam.

Jak często zdarza się Wam kupić jakiś program na swoim smartfonie lub tablecie? Mi zdarza się to bardzo okazjonalnie, a przed ostateczną decyzją najczęściej testuje darmową wersję demo, o ile jest ona udostępniona przez twórców. Decyzja o zakupie płatnej aplikacji często w moim przypadku następuje również w momencie znacznej obniżki ceny – czasowe różne promocje i obniżenie jej nawet o kilka Euro często wywołuje chęć kliknięcia w przycisk „kup”.

Źródło: TechCrunch

Partner sekcji mobilnej:


Alternatywna zawartość w przypadku braku flash-a

Patronem sekcji Mobile jest Sony Mobile, producent Xperia™ T – smartfona sprawdzonego przez Jamesa Bonda. Xperia T wyposażona została w najlepszy ekran HD o przekątnej 4,6 cala z technologią Mobile BRAVIA® Engine oraz doskonały aparat fotograficzny o rozdzielczości 13 MP z funkcją fast capture.

Smartfon napędza dwurdzeniowy procesor najnowszej generacji o taktowaniu 1,5 GHz, zapewniający dłuższe życie baterii, szybkie działanie i ultra-ostrą grafikę.