Jak wszyscy wiecie NY to olbrzymia aglomeracja z olbrzymimi potrzebami. Tylko w NY mamy ponad 25 tysięcy „taksówek” Ubera, do tego dochodzi ok 13 tysięcy żółtych taksówek oraz 5 tysięcy Lyft-ów. W sumie mamy więc ok 43 tysięcy samochodów świadczących usługi przewozu samochodami osobowymi. Przy czym Uber w 2015 roku zwiększył o 2,5 raza liczbę samochodów przy stałej liczbie taksówek.
Liczba unikalnych samochodów z podziałem na „firmę”:
Jak to się przekłada na liczę kursów?
Klasyczne żółte taksówki nadal wygrywają, aczkolwiek zauważalny jest mocny spadek liczby kursów w ciągu roku. Dzienna liczba przejazdów żółtymi taksówkami to 369 tysięcy (grudzień), Uber w tym samym czasie ok 113 tysięcy kursów. Widać więc, że pomimo dwukrotnie większej liczby samochodów, mieszkańcy Nowego Jorku cały czas chętniej korzystają z klasycznych taksówek.
Warto jednak zwrócić uwagę na spadki w liczbie kursów. Żółte taksówki miały w styczniu 2016 roku o 60 tysięcy mniej kursów dziennie, niż przed rokiem. Uber w tym samym czasie zyskał 70 tysięcy przejazdów (porównując styczeń 2015 do stycznia 2016).
Dzienna liczba kursów w 2015 roku w NY:
200 milionów dolarów z NY dla Ubera?
Uber nie podaje swoich danych odnośnie przychodów w NY. Jak podaje serwis toddwschneider.com przychody z samego NY w 2015 mogą być na poziomie 200 milionów dolarów.
Jak to policzyli? W 2015 roku w NY Uber miał 36,3 miliona kursów! Średnio szacują, że wartość kursu to ok 25 USD a prowizja to średnio 22%. Z wyliczeń wychodzi więc, że prowizja Ubra na tych przejazdach mogła wynieść właśnie 200 milionów dolarów.
Żródło danych oraz wykresów : toddwschneider.com
Więcej z kategorii Motoryzacja:
- Seat Leon: nowoczesny system inforozrywki z łącznością online i obsługą gestami
- Silnik wolnossący - jak działa i co go wyróżnia?
- Renaultution - rewolucja w Renault, dotknie też Dacii, Alpine i... Łady
- Znamy cennik Skody Enyaq iV, tak jak się domyślacie, nie jest tanio
- Nio zaskakuje, szykuje samochód z baterią 150 kWh i zasięgiem 1000 km