Android

Jak oddać aplikację w Google Play i odzyskać pieniądze za zakupy?

Kamil Świtalski
Jak oddać aplikację w Google Play i odzyskać pieniądze za zakupy?
Reklama

Nie dalej niż wczoraj krok po kroku opisałem proces oddawania aplikacji i ubiegania się o zwrot pieniędzy w AppStorze. Dziś nadszedł czas na Androida, w którym to wszystko działa na nieco innych zasadach.

 

Reklama

Niezadowoleni z zakupu gry czy aplikacji na Androida? Jeżeli będziecie reagować odpowiednio wcześnie, to nie ma absolutnie żadnych powodów do zmartwień. Google Play, podobnie jak platforma Apple, pozwala na szybkie i bezproblemowe zwroty. Jest w tym jednak kilka różnic — i pomijając już kwestię tego, że robimy to w zupełnie inny sposób... to na wszystko mamy też o wiele mniej czasu. Bo o ile w przypadku iOS mamy na taką operację aż czternaście dni, to w Google Play zwrócić — owszem — możemy, ale tylko przez dwie godziny od zakupu, o czym jesteśmy informowani podczas całego procesu zakupowego. Jak to zrobić?

Jak zwrócić płatną aplikację na Androida z poziomu smartfona lub tabletu?

Istnieje duża szansa, że produkt który chcecie zwrócić zakupiliście z poziomu smartfona bądź tabletu — dlatego zwrot za ich pośrednictwem również wydaje się być najbardziej rozsądną opcją. A ten, uwierzcie na słowo, jest szybko i bezproblemowy. Jak oddać treści w Google Play i ubiegać się o zwrot pieniędzy?

  1. Uruchom aplikację Sklep Play
  2. Z rozwijanego menu wybierz zakładkę Konto
  3. Przejdź do sekcji Historia zamówień
  4. Wybieramy polecenie Zwrot Pieniędzy które znajduje się pod produktem, który kupiliśmy nie dawniej, niż dwie godziny temu
  5. Potwierdzamy chęć oddania produktu i akceptujemy zgodę na odinstalowanie aplikacji.
  6. Gotowe — teraz pozostaje nam czekać na zwrot pieniędzy. Czas jego realizacji może się różnić w zależności od metody płatności, o czym więcej przeczytacie tutaj.


Jak zwrócić płatną aplikację na Androida z poziomu komputera?

Oddawanie z poziomu Sklepu Play jest dużo bardziej intuicyjne — bo tam czeka na nas specjalne polecenie. W przypadku strony WWW przywita nas formularz, za pośrednictwem którego również możemy dokonać zwrotu — chociaż próżno tutaj szukać specjalnego polecenia.

  1. Wejdź na stronę główną Google Play: http://play.google.com
  2. Przejdź do zakładki Konto, która znajduje się w lewej szpalcie serwisu, tuż pod zestawem kategorii tematycznych.
  3. Pod zakładkami takimi jak formy płatności, familijne, subskrypcje i nagrody, znajdziemy historię zamówień. A wśród niej zestaw treści, które kupiliśmy na platformie Google Play.
  4. Po odnalezieniu interesującej nas treści rozwijamy menu kryjące się pod trzema kropkami i wybieramy polecenie Zgłoś Problem
  5. W otwartym formularzu zaś wybieramy interesującą nas opcję.
  6. Gotowe — teraz pozostaje nam czekać na zwrot pieniędzy. Czas jego realizacji może się różnić w zależności od metody płatności, o czym więcej przeczytacie tutaj.

Jak widać — oddawanie aplikacji i ubieganie się o zwrot środków zarówno w przypadku iOS jak i Androida nie jest niczym specjalnie skomplikowanym. Warto jednak pamiętać, że w razie niezadowolenia czy jakichkolwiek problemów — na Androidzie nie można zwlekać, bo mamy tylko dwie godziny na oddanie programu!

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama