Nie dalej niż wczoraj krok po kroku opisałem proces oddawania aplikacji i ubiegania się o zwrot pieniędzy w AppStorze. Dziś nadszedł czas na Androida, w którym to wszystko działa na nieco innych zasadach.
Niezadowoleni z zakupu gry czy aplikacji na Androida? Jeżeli będziecie reagować odpowiednio wcześnie, to nie ma absolutnie żadnych powodów do zmartwień. Google Play, podobnie jak platforma Apple, pozwala na szybkie i bezproblemowe zwroty. Jest w tym jednak kilka różnic — i pomijając już kwestię tego, że robimy to w zupełnie inny sposób... to na wszystko mamy też o wiele mniej czasu. Bo o ile w przypadku iOS mamy na taką operację aż czternaście dni, to w Google Play zwrócić — owszem — możemy, ale tylko przez dwie godziny od zakupu, o czym jesteśmy informowani podczas całego procesu zakupowego. Jak to zrobić?
Jak zwrócić płatną aplikację na Androida z poziomu smartfona lub tabletu?
Istnieje duża szansa, że produkt który chcecie zwrócić zakupiliście z poziomu smartfona bądź tabletu — dlatego zwrot za ich pośrednictwem również wydaje się być najbardziej rozsądną opcją. A ten, uwierzcie na słowo, jest szybko i bezproblemowy. Jak oddać treści w Google Play i ubiegać się o zwrot pieniędzy?
- Uruchom aplikację Sklep Play
- Z rozwijanego menu wybierz zakładkę Konto
- Przejdź do sekcji Historia zamówień
- Wybieramy polecenie Zwrot Pieniędzy które znajduje się pod produktem, który kupiliśmy nie dawniej, niż dwie godziny temu
- Potwierdzamy chęć oddania produktu i akceptujemy zgodę na odinstalowanie aplikacji.
- Gotowe — teraz pozostaje nam czekać na zwrot pieniędzy. Czas jego realizacji może się różnić w zależności od metody płatności, o czym więcej przeczytacie tutaj.
Jak zwrócić płatną aplikację na Androida z poziomu komputera?
Oddawanie z poziomu Sklepu Play jest dużo bardziej intuicyjne — bo tam czeka na nas specjalne polecenie. W przypadku strony WWW przywita nas formularz, za pośrednictwem którego również możemy dokonać zwrotu — chociaż próżno tutaj szukać specjalnego polecenia.
- Wejdź na stronę główną Google Play: http://play.google.com
- Przejdź do zakładki Konto, która znajduje się w lewej szpalcie serwisu, tuż pod zestawem kategorii tematycznych.
- Pod zakładkami takimi jak formy płatności, familijne, subskrypcje i nagrody, znajdziemy historię zamówień. A wśród niej zestaw treści, które kupiliśmy na platformie Google Play.
- Po odnalezieniu interesującej nas treści rozwijamy menu kryjące się pod trzema kropkami i wybieramy polecenie Zgłoś Problem
- W otwartym formularzu zaś wybieramy interesującą nas opcję.
- Gotowe — teraz pozostaje nam czekać na zwrot pieniędzy. Czas jego realizacji może się różnić w zależności od metody płatności, o czym więcej przeczytacie tutaj.
Jak widać — oddawanie aplikacji i ubieganie się o zwrot środków zarówno w przypadku iOS jak i Androida nie jest niczym specjalnie skomplikowanym. Warto jednak pamiętać, że w razie niezadowolenia czy jakichkolwiek problemów — na Androidzie nie można zwlekać, bo mamy tylko dwie godziny na oddanie programu!
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu