16

Jak nie zarabiać na blogach?

Podciągnąłem od Maćka z mediafun video na którym autor bloga zarabianie-na-blogu.pl opowiada o tym jak zarabiać na blogach. Uważam, że podczas prezentacji (oprócz technicznej części opisującej mechaniki adsense i programów partnerskich) zostało dużo powiedziane o tym jak na blogu nie zarobić. Nie jestem idealistą i reklamy na blogach mnie bardzo cieszą i uważam że są […]

Podciągnąłem od Maćka z mediafun video na którym autor bloga zarabianie-na-blogu.pl opowiada o tym jak zarabiać na blogach. Uważam, że podczas prezentacji (oprócz technicznej części opisującej mechaniki adsense i programów partnerskich) zostało dużo powiedziane o tym jak na blogu nie zarobić.




Nie jestem idealistą i reklamy na blogach mnie bardzo cieszą i uważam że są potrzebne. Skupiając się jednak tylko na pieniądzach bloger zamiast pisać o tym co go interesuje i pasjonuje zamienia się w handlowca i dział sprzedaży w jednym. Prezentacja Krzysztofa przypominała mi właśnie bardziej prezentację dobrego handlowca niż osoby prowadzącej blogi.

Krzysztof na prezentacji mówił, że prowadzi blogi od dwóch lat. Kiedy do rozmowy włączył się Maciek z Mediafan (stał za kamerą) z pytaniami o reklamy wizerunkowe, Krzysztof szybko skomentował, że nie wyrobił on sobie jeszcze takiej marki jak Maciek i dlatego nie ma ofert na takie reklamy.

Warto by było zastanowić się dlaczego tak się stało (chodzi o brak marki)? Czy nie dlatego, że zamiast treści jest „kontent” a zamiast bloga jest dwadzieścia blogów pisanych dla pieniędzy?

Dla wielu osób, które nieco idealizują blogi takie podejście (blog, pieniądze, kolejny blog itp) może być bardzo trudne do przyjęcia, uważam że gdyby Krzysiek chciał spotkać się z innymi blogującymi ale o odmiennej opinii na temat blogowania była by zapewne bardzo ciekawa dyskusja.

Na koniec chciałem zaznaczyć, że główny blog Krzyśka o zarabianiu czyta się naprawdę dobrze. Prawdopodobnie gdyby nie te 20 blogów, które prowadzi to moim zdaniem na tym jednym blogu już dano zbudował by sobie markę i pozyskał reklamy za konkretne pieniądze.