Tim Cook, zasiadający na najwyższym stołku w firmie Apple, zapowiedział niedawno oficjalnie, że już niebawem doczekamy się pełnej integracji Facebooka...
Jak będzie wyglądać integracja Apple z Facebookiem? Ujawniamy nowe szczegóły
Tim Cook, zasiadający na najwyższym stołku w firmie Apple, zapowiedział niedawno oficjalnie, że już niebawem doczekamy się pełnej integracji Facebooka z systemem operacyjnym iOS. Zacieśnienie współpracy pomiędzy Apple i Facebookiem przyniesie kilka ciekawych nowości, które w szczegółach możemy opisać Wam już teraz. Zapowiada się interesująco – opcje znane z serwisu społecznościowego pojawią się w Apple TV, a także umożliwią automatyczne dzielenie się tytułami słuchanych piosenek w iPodzie. Jakie nowości czekają nas jeszcze?
Na łamach Antyweb opisywaliśmy Wam już jak wyglądać ma anonsowana integracja Facebooka z iOS6. W zapowiedziach kolejnych nowości, opracowywanych wspólnie z Facebookiem, Tim Cook był tajemniczy. Mimo to istnieją domysły, że te dwie firmy opracowują nowe oblicze Apple TV, pragnąć stworzyć tym samym telewizję społecznościową z prawdziwego zdarzenia. Na Facebooku pojawia się aż 250 milionów fotografii każdego dnia. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, aby fotografie publikowane przez naszych znajomych w portalu społecznościowym wyświetlały się w formie pokazu slajdów na ekranie telewizora. Tak samo z filmami publikowanymi na Facebooku – mają one coraz lepszą jakość, więc oglądanie ich na ekranie TV nie powinno przysparzać problemów. Nie jest wykluczone, że Apple TV po integracji z Facebookiem pozwoli również na aktualizację tekstowych statusów oraz… wyświetlanie reklam!
Pojawiły się już także pierwsze informacje dotyczące integracji Facebooka z programem muzycznym iTunes. Oznacza to, że tytuły odsłuchiwanych aktualnie piosenek będą mogły być automatycznie dzielone z naszymi znajomymi w portalu społecznościowym. Co więcej, obok każdej piosenki pojawi się przycisk „Lubię to” – w tym momencie wprowadzony zostanie element społecznościowej oceny utworów, co Apple może sprytnie połączyć ze sklepem iTunes oraz listami przebojów.
Mówi się także o dodaniu informacji na Facebooku uzależnionych od naszej aktywności w sklepie App Store i iTunes. Mowa o komunikatach w stylu „Marcin pobrał aplikację Camera z App Store” oraz „11 Twoich przyjaciół obejrzało Grę o Tron, Sezon 2 Epizod 1”. Powinno to wprowadzić społecznościowy aspekt i pozwolić łatwiej dzielić się ze znajomymi treściami, które przyswajamy.
Współpraca pomiędzy Apple i Facebookiem powinna pozytywnie wpłynąć pozytywnie na obydwie firmy. Apple będzie zarabiać, tak samo jak twórcy treści i aplikacji na ich platformy. Facebook zyska z kolei nowych odbiorców oraz miejsca do pokazywania swoich reklam.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu