8

iPad bardziej atrakcyjny dla reklamodawców niż iPhone czy Android

Reklamodawcy planujący swoje kampanie w internecie coraz częściej przychylnym okiem patrzą na iPada, kierując na niego coraz większe części swoich budżetów marketingowych. Efektywność boksów wyświetlanych na tablecie marki Apple okazuje się wyższa niż w przypadku tych samych form reklamowych na telefonie iPhone lub systemie operacyjnym Android. Dzięki temu stawki za pojedyncze kliknięcia na iPadzie są […]

Reklamodawcy planujący swoje kampanie w internecie coraz częściej przychylnym okiem patrzą na iPada, kierując na niego coraz większe części swoich budżetów marketingowych. Efektywność boksów wyświetlanych na tablecie marki Apple okazuje się wyższa niż w przypadku tych samych form reklamowych na telefonie iPhone lub systemie operacyjnym Android. Dzięki temu stawki za pojedyncze kliknięcia na iPadzie są najwyższe. W czym tkwi sukces tabletu w oczach reklamodawców?

Jak pokazuje badanie opracowane i opublikowane przez firmę MoPub, w czwartym kwartale 2012 roku największy wskaźnik CTR na urządzeniach mobilnych miały reklamy wyświetlane na urządzeniach iPad, znacznie przewyższając wynikami telefon iPhone czy urządzenia z zainstalowanym systemem Android. Co więcej, największy wzrost efektywności reklam ostatnim czasie zanotowano również wśród użytkowników tabletu marki Apple – z CTR 1.7% w grudniu ubiegłego roku, obecnie wskaźnik ten urósł do poziomu 2,2%.

click-through-rates-mobile-ads-done

W czym tkwi sukces iPada jako skutecznej platformy reklamowej? Przede wszystkim chodzi o łatwość dopasowania planowanej kampanii promocyjnej do tabletu – rozmiary jego ekranu bardzo przypominają laptopy, co sprawia, że o wiele prościej jest zdecydować się na umiejscowienie boksu reklamowego niż w przypadku małych ekranów telefonów. Zachowując rozmiary ekranu podobne do monitora komputera umożliwiono również wykorzystanie kreacji graficznych przygotowanych z myślą o tradycyjnych komputerach – wszystko dzięki wysokiej rozdzielczości ekranu iPada.

Wygoda reklamodawców to jednak nie jedyny czynnik wpływający na powodzenie iPada wśród marketingowców – użytkownicy systemu iOS znacznie częściej niż fani Androida skłonni są płacić za dodatkowe aplikacje i usługi, a tym samym zainteresowani są zakupami przez sieć i przyzwyczajeni są do klikania reklam. Dodatkowo korzystając z tabletu często jesteśmy zrelaksowani, nastawieni na odpoczynek i poszukiwania nowych rzeczy, skłonni jesteśmy odwiedzać nowe miejsca w sieci i zdobywać nowe informacje – to nastawienie umiejętnie wykorzystują spece od reklamy.

Jedno trzeba przyznać Apple – wprowadzając iPada do sprzedaży stworzyło jednocześnie sprawnie działającą platformę do wyświetlania płatnych reklam, a innym firmom trudno dojść do równie wysokiego poziomu.

Źródło: TechCrunch