Intel działa na rynku technologii ubieralnych - zza Oceanu płyną wieści o kolejnej firmie, z którą amerykańska korporacja zamierza współpracować w tym...
Intel działa na rynku technologii ubieralnych - zza Oceanu płyną wieści o kolejnej firmie, z którą amerykańska korporacja zamierza współpracować w tym biznesie. To Luxottica. Niektórym nazwa firmy pewnie nic nie mówi, ale zapewniam, że mowa o dużym graczu, potentacie na rynku okularów. Partnerzy zapewniają, iż pierwsze owoce ich współpracy poznamy już w przyszłym roku.
Grupa Luxottica to prawdziwy gigant: produkują okulary pod swoimi markami, wśród których znajdziemy Ray-Ban, Persol czy Oakley, współpracują też ze znanymi firmami z rynku modowego. Zdecydowanie nie jest to podrzędny gracz, dla którego umowa z Intelem będzie wielką szansą na wybicie się w tym biznesie. To ułatwia zadanie Intelowi, który chce zaistnieć na rynku technologii ubieralnych - skorzystają z rozpoznawalnych brandów i rozbudowanej sieci sprzedaży.
Na razie nie wiadomo nic na temat produktów wspomnianego duetu. Pojawiają się informacje, że pierwsze inteligentne okulary pojawią się na rynku już w przyszłym roku, ale szczegółów brak. Nie wiadomo, czy będzie to sprzęt o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego czy raczej lekkie podrasowanie okularów elektroniką. Warto w tym miejscu wspomnieć, że Intel zamierza współpracować z korporacją Google przy projekcie Glass, a Luxottica też wspiera internetowego giganta w pracach nad tym sprzętem. Robi się zatem ciekawe trio.
Niedawno pisałem o produkcie MICA, czyli My Intelligent Communication Accessory, nad którym pracował m.in. Intel. To biżuteria wzbogacona elektroniką. Albo elektroniczny gadżet podrasowany materiałami używanymi w przemyśle jubilerskim - jak kto woli. Mieliśmy już zatem próbkę tego, co chce osiągnąć Intel, jak zamierza się rozwijać na rynku technologii ubieralnych i do kogo kieruje swoją ofertę. Współpraca z Luxottica to kolejny krok na tej ścieżce.
Intel nie zamierza ograniczać się tylko do mariażu z branżą jubilerską - patrząc na finalistów konkursu Make It Wearable, można zauważyć, że znalazły się tam projekty z różnych "bajek": sport, medycyna, przemysł, dom. Pole do popisu naprawdę ogromne, bo rynku gadżetów ubieralnych nikt jeszcze nie zdefiniował. Być może spróbuje to zrobić Intel, tłumacząc, że ten biznes po prostu nie ma granic.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu