Z czego częściej korzystają polscy użytkownicy Instagrama, ze strony czy aplikacji? Kto korzysta częściej ze strony, a kto z aplikacji? Sprawdźmy rozkład popularności Instagrama wśród mężczyzn i kobiet w najnowszym raporcie Gemius/PBI.
Okazuje się, że w większości to kobiety tworzą treści na polskiego Instagrama, mężczyźni głównie je przeglądają
Nigdy osobiście nie przekonałem się do Instagrama, próbowałem kilka razy wrzucać jakieś zdjęcia, ale ta konieczność znajomości hashtagów skutecznie mnie odstraszała od wciągnięcia się w tę zabawę. Nie można tego powiedzieć o znacznej części internautów w Polsce, bo na dziś Instagram ma ponad 6 mln RU w Polsce.
W ostatnim raporcie Gemius/PBI możemy bliżej zapoznać się ze strukturą tej społeczności. Jak wiemy na początku Instagram dostępny był jedynie poprzez aplikację mobilną, dostępną najpierw tylko na iOS, później udostępnioną na Androida. Z czasem jednak dano tu możliwość przeglądania i reagowania na treści na Instagramie z poziomu przeglądarki na desktopach.
Okazuje się, że w Polsce zdecydowania bardziej popularny jest serwis internetowy Instagram.com, którego popularność w ostatnim roku skoczyła z 4 mln do ponad 6 mln, to ogromny wzrost w tak krótkim czasie. Z drugiej strony wydaje mi się, że nie ma się czemu dziwić, myślę, że znaczne wzrosty generują u nas serwisy plotkarskie, które posiłkują się treściami na Instagramie i osadzają swoje znaleziska w treści artykułów. Jeśli chodzi o użytkowników aplikacji, jest od roku stabilnie i ich liczba utrzymuje się na poziomie 3 mln.
Jak to wygląda w porównaniu z innymi serwisami społecznościowymi? Pod względem RU Instagram, według danych za czerwiec jest na 5 miejscu w Polsce, wyprzedza go oczywiście Facebook i YouTube, osobiście nie wiem, co tu robi Wikipedia i Blogspot, nie róbmy już z wszystkiego serwisów społecznościowych.
Zobaczmy jeszcze historycznie, jak kształtowała się popularność samej strony Instagram.com w naszym kraju - w przeciągu 5 lat zwiększyła się pięciokrotnie, biorąc pod uwagę odwiedzalność zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
To jaki jest rozkład płci w tej przeglądarce zdjęć? Bo umówmy się, że strona Instagram.com służy raczej do przeglądania zdjęć i ewentualnie ich komentowania. Okazuje się, że w większości są to mężczyźni, ale to jeszcze nie dowodzi wnioskowi z tytułu, ten nasunie się sam po podobnej grafice odnoszącej się do korzystania z aplikacji mobilnej, która to służy do dodawania treści na Instagrama.
Zerknijmy jeszcze na rozkład wieku użytkowników strony Instagrama, są to przede wszystkim osoby młode z przedziału od 15 do 34 lat.
I wykształcenie - w zdecydowanej większości są to osoby ze średnim wykształceniem, niepełnym wyższym lub wyższym.
Zaskakujące są dane odnośnie do zamieszkania użytkowników serwisu Instagrama, w zdecydowanej większości są to wsie i miasta do 100 tysięcy mieszkańców, jednak wskaźnik dopasowania w populacji jest lepszy w większych miejscowościach.
Na koniec przejdźmy już do samej aplikacji, i do statystyk korzystania z niej, jako głównego narzędzia do dodawania treści w Instagramie. Okazuje się, że w zdecydowanej większości korzystają z niej kobiety 73%, gdzie mężczyźni reprezentowani są jedynie w pozostałych 27%.
Pozostały rozkład w zależności od wieku, wykształcenia czy miejsca zamieszkania jest podobny, co w przypadku strony Instagram.com.
Źródło: Polskie Badania Internetu.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu