Polska

Okazuje się, że w większości to kobiety tworzą treści na polskiego Instagrama, mężczyźni głównie je przeglądają

Grzegorz Ułan
Okazuje się, że w większości to kobiety tworzą treści na polskiego Instagrama, mężczyźni głównie je przeglądają
17

Z czego częściej korzystają polscy użytkownicy Instagrama, ze strony czy aplikacji? Kto korzysta częściej ze strony, a kto z aplikacji? Sprawdźmy rozkład popularności Instagrama wśród mężczyzn i kobiet w najnowszym raporcie Gemius/PBI.

Nigdy osobiście nie przekonałem się do Instagrama, próbowałem kilka razy wrzucać jakieś zdjęcia, ale ta konieczność znajomości hashtagów skutecznie mnie odstraszała od wciągnięcia się w tę zabawę. Nie można tego powiedzieć o znacznej części internautów w Polsce, bo na dziś Instagram ma ponad 6 mln RU w Polsce.

W ostatnim raporcie Gemius/PBI możemy bliżej zapoznać się ze strukturą tej społeczności. Jak wiemy na początku Instagram dostępny był jedynie poprzez aplikację mobilną, dostępną najpierw tylko na iOS, później udostępnioną na Androida. Z czasem jednak dano tu możliwość przeglądania i reagowania na treści na Instagramie z poziomu przeglądarki na desktopach.

Okazuje się, że w Polsce zdecydowania bardziej popularny jest serwis internetowy Instagram.com, którego popularność w ostatnim roku skoczyła z 4 mln do ponad 6 mln, to ogromny wzrost w tak krótkim czasie. Z drugiej strony wydaje mi się, że nie ma się czemu dziwić, myślę, że znaczne wzrosty generują u nas serwisy plotkarskie, które posiłkują się treściami na Instagramie i osadzają swoje znaleziska w treści artykułów. Jeśli chodzi o użytkowników aplikacji, jest od roku stabilnie i ich liczba utrzymuje się na poziomie 3 mln.

Jak to wygląda w porównaniu z innymi serwisami społecznościowymi? Pod względem RU Instagram, według danych za czerwiec jest na 5 miejscu w Polsce, wyprzedza go oczywiście Facebook i YouTube, osobiście nie wiem, co tu robi Wikipedia i Blogspot, nie róbmy już z wszystkiego serwisów społecznościowych.

Zobaczmy jeszcze historycznie, jak kształtowała się popularność samej strony Instagram.com w naszym kraju - w przeciągu 5 lat zwiększyła się pięciokrotnie, biorąc pod uwagę odwiedzalność zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

To jaki jest rozkład płci w tej przeglądarce zdjęć? Bo umówmy się, że strona Instagram.com służy raczej do przeglądania zdjęć i ewentualnie ich komentowania. Okazuje się, że w większości są to mężczyźni, ale to jeszcze nie dowodzi wnioskowi z tytułu, ten nasunie się sam po podobnej grafice odnoszącej się do korzystania z aplikacji mobilnej, która to służy do dodawania treści na Instagrama.

Zerknijmy jeszcze na rozkład wieku użytkowników strony Instagrama, są to przede wszystkim osoby młode z przedziału od 15 do 34 lat.

I wykształcenie - w zdecydowanej większości są to osoby ze średnim wykształceniem, niepełnym wyższym lub wyższym.

Zaskakujące są dane odnośnie do zamieszkania użytkowników serwisu Instagrama, w zdecydowanej większości są to wsie i miasta do 100 tysięcy mieszkańców, jednak wskaźnik dopasowania w populacji jest lepszy w większych miejscowościach.

Na koniec przejdźmy już do samej aplikacji, i do statystyk korzystania z niej, jako głównego narzędzia do dodawania treści w Instagramie. Okazuje się, że w zdecydowanej większości korzystają z niej kobiety 73%, gdzie mężczyźni reprezentowani są jedynie w pozostałych 27%.

Pozostały rozkład w zależności od wieku, wykształcenia czy miejsca zamieszkania jest podobny, co w przypadku strony Instagram.com.

Źródło: Polskie Badania Internetu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu