Social Media

Instagram przegonił Twittera i wprowadza zmiany

JS
Jakub Szczęsny
4

Stało się. Instagram ma obecnie większą bazę aktywnych użytkowników od Twittera - powołując się na wpis z bloga CEO Instagrama - Kevina Systroma. Owa platforma posiada ponad 300 milionów aktywnych osób i tym samym przeskakuje Twittera, który może się pochwalić "jedynie" 284 milionami. Instagramowi j...

Stało się. Instagram ma obecnie większą bazę aktywnych użytkowników od Twittera - powołując się na wpis z bloga CEO Instagrama - Kevina Systroma. Owa platforma posiada ponad 300 milionów aktywnych osób i tym samym przeskakuje Twittera, który może się pochwalić "jedynie" 284 milionami. Instagramowi jednak wiele brakuje do Facebooka, który zagarnął dla siebie aż 1,3 miliarda kont. Systrom oświadczył także, iż użytkownicy jego sieci społecznościowej dziennie wysyłają aż 70 milionów zdjęć.

Instagram oprócz sukcesu, jakim jest przesunięcie się bliżej lidera zestawienia na podium, może się pochwalić także szybką dynamiką wzrostu - w stosunku do poprzedniej jesieni, platforma podwoiła liczbę aktywnych użytkowników. Dla porównania, Twitter osiągnął 200 milionów aktywnych kont w grudniu 2012 roku, jednak po tym niesamowicie zwolnił. Udostępnienie na rynku takich aplikacji jak Facebook Messenger, WhatsApp spowodowało, że ludzie przestali interesować się Twitterem i tym samym nie rejestrują się tam tak chętnie, jak w przypadku innych platform.

Problemem Instagrama jest fakt występowania spamu - do pewnego czasu było to bardzo uciążliwe. Systrom ów problem zauważa i również chce się z nim rozprawić. Dlatego, Instagram ma zacząć weryfikować konta - celebrytów, sportowców, czy też marek. Po to, aby uniknąć sytuacji, w których konto należące rzekomo do popularnego aktora nie stało się narzędziem do rozsyłania niepożądanych treści.

To jest problem, ale...

Wiecie, za co lubię Twittera? Przede wszystkim, mogę tam znaleźć bez trudu wielu wartych obserwowania ludzi. Na Facebooku jest to trudniejsze, bo to raczej kolektyw. Instagram mnie nie interesuje, jego grupa docelowa także mnie nie odpowiada. Natomiast Twitter, który w dużej mierze zrzesza profesjonalistów w swoich dziedzinach, dziennikarzy, ekspertów social media już tak. Z jednej strony cieszę się, że Twitter nie rozwija się tak szybko - poziom treści jest jak najbardziej w porządku. Z drugiej... Twitter potrzebuje pieniędzy i ten stan rzeczy nie powinien trwać długo. Zwłaszcza, że biznes nie lubi zastojów.

Grafika: 1, 2

Źródło: TheVerge

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu