Agencja Hypermedia Isobar zaskakuje coraz śmielszymi pomysłami. Firma promuje tym razem samą siebie i poszukuje w dość innowacyjny sposób nowychi pracowników. W procesie rekrutacji wykorzystuje łazik, dzięki któremu wszyscy zainteresowani pracą w agencji mogą ją zwiedzić kierując zdalnie łazikiem poruszającym się po biurze Hybermedia Isobar.
Innowacyjny sposób rekrutacji z użyciem “Łazika księżycowego” w Hypermedia Isobar
Agencja Hypermedia Isobar zaskakuje coraz śmielszymi pomysłami. Firma promuje tym razem samą siebie i poszukuje w dość innowacyjny sposób nowychi pracowników. W procesie rekrutacji wykorzystuje łazik, dzięki któremu wszyscy zainteresowani pracą w agencji mogą ją zwiedzić kierując zdalnie łazikiem poruszającym się po biurze Hybermedia Isobar.
Możesz zwiedzić biuro pracodawcy zdalnie sterowanym łazikiem.
Aby umożliwić przyszłym kandydatom na pracowników zdalne zwiedzanie biura, pracownicy agencji skonstruowali łazik, który dzięki ciekawym rozwiązaniom i wykorzystaniu nowych technologii porusza się po agencji i umożliwia obserwacje oraz kontakt z pracownikami w czasie rzeczywistym.
Projektowi przyświeca idea wykorzystywania technologii w procesie rekrutacji, który ma być sprawniejszy oraz interaktywny od samego początku. W dobie zastoju gospodarczego takie rozwiązanie umożliwia przyjrzenie się potencjalnemu miejscu pracy zdalnie bez konieczności podróżowania, nawet kilku firmom jednocześnie i ma za zadanie dotrzeć do kandydatów oraz zachęcić ich do współpracy, dzięki czemu pośrednio może się przyczynićdo spadku bezrobocia - szczególnie wśród młodych, kreatywnych ludzi, którzy są poszukiwani.
Idea wydaje się działać zaskakująco dobrze, a dodatkowo w pewien sposób ogranicza koszty pracodawcy związane z organizacją dni otwartych.
Statystyki dzienne działania projektu w biurze Hypermedia Isobar potwierdzają trafność założenia projektu. Od jego startu cieszy się on sporym zainteresowaniem:
- - do firmy wpłynęło 282 CV (pomiędzy 8 a 12 sierpnia, projekt będzie działał jeszcze dziś do godziny 17)
- tylko w poniedziałek do godziny 15 wpłynęło 42 CV – pierwszego dnia, kiedy projekt został otwarty dla wszystkich użytkowników
- strona isobarexplorer.com zanotowała ponad 2000 odwiedzin i ponad 1500 unikalnych użytkowników
Jak widać z powyższych informacji jest to ciekawa opcja, która przynosi całkiem wymierne korzyści. Choć, moim zdaniem jest ona skierowana do firm, które mają co pokazać i wierzą, że udostępniając do wglądu swoje biuro potencjalnym kandydatom nie odstraszą ich na przykład małymi boksami oraz innymi strasznymi korporacyjnymi widokami;).
Firma zdecydowała się przetestować tą formę rekrutacji na sobie zanim zaproponują ją szerszemu gronu, wydaje się, że akcja osiągnęła zamierzone rezultaty. Pomysł zakładał przyciągnięcie najlepszych pracowników, zarówno tych z wąskimi jak i szerokimi kompetencjami z naciskiem na osoby, które w sposób kreatywny potrafią łączyć dwa światy offline i online. Takie osoby to ciągle rzadkość i dlatego właśnie, agencja postanowiła wyjść poza ramy „normalnych i standardowych” procesów rekrutacji.
Projekt zakładał przyciągnięcie w innowacyjny sposób potencjalnych pracowników, którzy mogą nie pojawić się na tradycyjnych dniach otwartych. Moim zdaniem wyśmienicie spełnił tą funkcję, a co najważniejsze nie zakłócił normalnego funkcjonowania pracy agencji.
Czym jest i jak powstał łazik?
Łazik Isobar Explorer wraz z interfejsem internetowym został w zasadzie w całości stworzony przez pracowników agencji. Z zewnętrznej pomocy skorzystali jedynie w celu konstrukcji obudowy łazika.
W obecnej formie łazik jest prototypem, dzięki któremu Hypermedia Isobara chce promować nowe formy komunikacji firm z otoczeniem. Z projektem są jednak wiązane spore nadzieje i agencja liczy na zainteresowanie pomysłem nie tylko podmiotów z branży reklamowej, ale również marki, które chciałyby zaprezentować się klientom jako otwarte i innowacyjne.
Jakie technologie zostały wykorzystane przy budowie łazika Isobar Explorer?
- Zdalne sterowanie online – operator steruje pojazdem poprzez interfejs na stronie internetowej. Może w tym celu wykorzystać myszkę, klawiaturę lub ekran dotykowy urządzenia mobilnego – będzie dostępna również wersja aplikacji na iPada.
- Sensory zbliżeniowe – wykrywają przeszkody w pobliżu łazika + sensory koloru reagujące na żółtą taśmę
- Streaming audio i wideo w obu kierunkach – operator łazika nie tylko widzi i słyszy, co dzieje się wokół łazika, ale może również rozmawiać z napotkanymi pracownikami agencji.
Wypowiedzi na temat projektu Isobar Explorer:
– Poszukujemy ludzi, którzy są otwarci i dobrze czują się w świecie nowych technologii. Aby do nich dotrzeć, zdecydowaliśmy się na zorganizowanie tej nietypowej akcji. Tak jak zmieniły się media, zmienił się również sposób, w jaki powinni komunikować się pracodawcy z kandydatami. Nie wystarczy już napisać w ogłoszeniu o pracę, że jesteśmy „młodym dynamicznym zespołem”. Trzeba do tego przekonać odbiorców. – mówi Krzysztof Andrzejczak, dyrektor zarządzający Hypermedia Isobar.
- Pracodawcy chcą być bliżej kandydatów. Coraz więcej firm zaprasza ich do siebie, często wykorzystując nowe technologie, by przybliżyć potencjalnym pracownikom warunki i atmosferę pracy. Budowanie bliskich relacji i angażowanie kandydatów to świetny pomysł na zainteresowanie najlepszych ofertą firmy jako pracodawcy. – mówi Izabela Bartnicka, koordynator ds. produktów wizerunkowych w Grupie Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl, partnera strategicznego rekrutacji Hypermedia Isobar.
Jak podoba się wam taki sposób rekrutacji nowych pracowników przez firmy. Czy udało się wam przetestować łazik, jeśli tak jakie macie wrażenia? Czekam na komentarze.
Edit:
Statystyki na koniec akcji Isobar Explorer:
- - Odwiedziny 5 412 do wtorku
- Unikalnych użytkownikow 3 927 poniedziałek – wtorek
- Średni czas 5:21 poniedziałek - wtorek
- Ilość otwartych video z caseami agencji 1 833 do wtorku
- Ilość wniosków rekrutacyjnych z całej akcji 326 do wtorku
- Ilość jeżdżących 260 osób przez dwa dni.
Foto: Hypermedia Isobar
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu