9

Indie mają własnego twittera, z tym że większego i zarabiającego!

Z ciekawostek dotyczących mikroblogów i popularności Twittera, Techcrunch opublikował bardzo ciekawą informacje na temat SMSGupShup. Okazuje się, że ten indyjski twittero-podobny serwis ma już 20 milionów użytkowników (wzrost z poziomu 7 milionów w ciągu roku!). Głównymi użytkownikami są oczywiście mieszkańcy Indii. Co jednak ciekawe serwis ten jest dostępny wyłącznie przez SMS-y (jak rozumie chodzi o […]

Z ciekawostek dotyczących mikroblogów i popularności Twittera, Techcrunch opublikował bardzo ciekawą informacje na temat SMSGupShup. Okazuje się, że ten indyjski twittero-podobny serwis ma już 20 milionów użytkowników (wzrost z poziomu 7 milionów w ciągu roku!). Głównymi użytkownikami są oczywiście mieszkańcy Indii. Co jednak ciekawe serwis ten jest dostępny wyłącznie przez SMS-y (jak rozumie chodzi o aktualizację) a zbudowany jest w ten sposób, że użytkownicy praktycznie nie muszą odwiedzać jego strony www.

To co odróżnia SMSGupShup od Twittera to grupy. Ludzie subskrybują dane grupy tematyczne aby dostawać najnowsze informacje o wynikach gier krykieta, dowcipy, newsy a nawet informacje o ofertach matrymonialnych itp). Z tego co widać grupy były bardzo dobrym pomysłem na agregację i dystrybucję treści.



20 milionów to jak na potencjał takiego kraju jak Indie to zapewne początek drogi. Dlaczego smsgupshup koncentruje się głównie na wiadomościach tekstowych wysyłanych przez telefon? W Indiach jest ponad 400 milionów użytkowników telefonów komórkowych a tylko 40 milionów osób ma stały dostęp do internetu.

SMSGupShup wysyła miesięcznie 400 milionów wiadomości tekstowych! Utrzymanie takie biznesu nie jest łatwe ale liczba to pozwoliła właścicielom serwisu na uzyskanie dużych upustów w opłatach. Dodatkowo kilka miesięcy temu uruchomili reklamy w wysyłanych SMS-ach co w chwili obecnej generuje im około 150 tysięcy dolarów miesięcznie, wprowadzono też limity na ilość odbieranych dziennie SMS-ów z informacjami. Po przekroczeniu danego limitu można sobie oczywiście wykupić opcję premium – co jest kolejnym źródełkiem pieniędzy dla serwisu.

Nie wiem czy jest to kwota za którą są w stanie utrzymać tak szybko rosnący serwis ale w skali roku daje to już całkiem przyjemną kwotę (a trzeba pamiętać, że dopiero niedawno zaczęli monetyzować ruch).