Polska

Indie Basement: Johannes Wadin oceni polskie gry

Marcin M. Drews
Indie Basement: Johannes Wadin oceni polskie gry
Reklama

Indie Basement 2.0 stanowi integralną część Pixel Heaven 2014 i jest unikalnym wydarzeniem poświęconym niezależnym twórcom gier wideo w Polsce. W jego...

Indie Basement 2.0 stanowi integralną część Pixel Heaven 2014 i jest unikalnym wydarzeniem poświęconym niezależnym twórcom gier wideo w Polsce. W jego ramach odbywać się będą liczne prelekcje i panele dyskusyjne z udziałem najważniejszych przedstawicieli polskiej branży gier wideo, Indie Pixel Jam oraz konkurs Pixel Heaven Awards.

Reklama

W konkursie Indie Basement 2.0 twórcy walczą o nagrodę Grand Prix oraz wyróżnienia w czterech kategoriach: Best Sound, Best Gameplay, Best Story i Fresh Air. Oceny zgłoszonym grom wręczać będzie publiczność imprezy Pixel Heaven 2014 oraz międzynarodowe, 14-osobowe jury w składzie:

  • Michał Madej - dyrektor kreatywny w szanghajskim oddziale firmy Ubisoft,
  • Wojciech Ozimek - założyciel studia one2tribe,
  • Tadeusz Zieliński - wieloletni, zasłużony dziennikarz growy, obecnie Community Manager w firmie CD Projekt RED,
  • Magdalena Cielecka - producentka gier przygodowych w Artifex Mundi,
  • Julie Heyde - współorganizatorka Nordic Game Jamu i autorka gry XTODIE,
  • Brandon Shieffield - dziennikarz serwisu Gamasutra, współpracownik targów GDC, założyciel niezależnego studia Necrosoft Games,
  • Dominik Głowacki - publicysta magazynu Gramy!, redaktor portalu 1ndie World i współorganizator organizator konkursu Indie Basement 2.0,
  • Robert Łapiński – organizator Pixel Heaven 2014,
  • Remigiusz Maciaszek - prezenter gier i vloger,
  • Paweł Schreiber – współtwórca specjalizacji Gamedec na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i opiekun bloga Jawne Sny,
  • Marcin M. Drews - publicysta Antyweb.pl,
  • Adam Saczko - recenzent CD Action,
  • Bartłomiej "VOyager" Dramczyk – dziennikarz niegdyś związany z kultowymi pismami Commodore & Amiga, Magazyn Amiga, Bajtek i Top Secret.

Na czele tego zespołu stanie jeden z gości specjalnych Pixel Heaven 2014 - Johannes Wadin.


Johannes to wybitny twórca z ośmioletnim doświadczeniem w branży gier wideo, mający na koncie zarówno blockbusterowe tytuły AAA pokroju Just Cause 2 (Avalanche Studios) i Fable 3 (Lionhead Studios), jak i nietuzinkowe gry indie: platformówkę Pid i szalenie ciepło przyjęte Shelter.

Podczas swojej kariery wielokrotnie wykładał na temat wszystkiego, co związane z produkcją gier wideo: od budowy struktur w firmie deweloperskiej, przez realizacje początkowych koncepcji, na rodzajach i mocno teoretycznych zasadach projektowania skończywszy. Johannes oceniał także w wielu konkursach poświęconych grom wideo i brał udział w niemałej liczbie paneli dyskusyjnych jako gość i moderator. Obecnie pracuje na stanowisku Lead Level Designera w sztokholmskiej firmie Toadman Interactive.

Johannes przybędzie do Polski, by wziąć udział w Pixel Heaven 2014, porozmawiać z finalistami konkursu Indie Basement 2.0, wręczyć nagrodę główną i wygłosić prelekcję "From AAA to Indie and back" w ramach DVLUP! MEETUP. Podczas prezentacji przedstawi różnice w tworzeniu wysokobudżetowych gier mainstreamowych i gier niezależnych, jak również ujawni kilka smaczków związanych z produkcją Shelter. Gra o borsuczej mamie i ochronie jej potomstwa to jedna z najpopularniejszych gier indie i nierozłączny element wszystkich zeszłorocznych rankingów agregujących najlepsze projekty niezależnych twórców gier wideo.

Indie Basement 2.0 stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie polskiego rynku gier wideo i jest dotrzymaniem słowa danego niezależnym deweloperom, dziennikarzom i uczestnikom Pixel Heaven 2013, którzy przychylnie odnieśli się do pomysłu stworzenia konkursu dla twórców gier indie, wdrożonego w życie przez redakcję największego polskiego serwisu o grach niezależnych 1ndie World oraz organizatora imprezy. Jednocześnie pełni funkcję platformy do wymiany kontaktów z przedstawicielami branży gier wideo oraz pozyskiwania niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej dzięki rozsądnie skonstruowanej linii paneli dyskusyjnych i prelekcji z udziałem najważniejszych twórców i ludzi biznesu.

Reklama

Indie Basement 2.0 ma być przeprowadzony profesjonalnie i z ogromną dbałością o szczegóły. Twórcy finałowych gier będą mieli możliwość zaprezentowania swojego dorobku kilkutysięcznej grupie uczestników Pixel Heaven 2014, w tym dziesiątkom przedstawicieli mediów. Podczas wystąpień każdy z prelegentów uzyska dostęp do sprzętu, który pozwoli mu wyświetlić materiały audiowizualne, w tym gry, na dużym ekranie. Indie Basement 2.0 będzie wydarzeniem bezprecedensowym - zdecydowanie największym i najbardziej prestiżowym dla twórców indie games w Polsce.

WYSTAWA PIXEL HEAVEN EXPO

15 gier wyłonionych przez jury w eliminacjach zostanie zaprezentowanych w części wystawienniczej Pixel Heaven. Odwiedzający będą mogli zapoznać się z indykami i przybić piątkę twórcom. Na scenie w materiale filmowym zostaną przedstawione wszystkie gry, które odpadły w eliminacjach, a bezpośrednio przed rozdaniem Pixel Heaven Awards – wszystkie gry walczące w konkursie.

Reklama

120HEARTBEATS SHOW

Pełnoprawną rolę jednego z jurorów PIXEL HEAVEN AWARDS odegra publiczność imprezy. Wystawiające się studia będą miały więc pełną możliwość prezentacji swoich dzieł. Każdy z twórców dostanie swoje 120 sekund na scenie i w tym czasie podejmie próbę przekonania, że głos warto skierować w jego stronę. Może być całkiem wesoło!

DVDLUP! MEETUP

Dwudniowa konferencja i dyskusje na aktualne tematy związane z gamedevem. Poszukamy inspiracji, pospieramy się o kierunki rozwoju, pożartujemy. Mając na uwadze, że indie to stan umysłu, nie konta, skoncentrujemy się także na poszukiwaniu najkorzystniejszych źródeł finansowania. To wszystko z udziałem gości specjalnych, reprezentantów branży i dysponentów kapitału. Szczegółowa agenda jest już dostępna na stronie www.pixelheaven.pl.

INDIE PIXEL JAM

W strefie Indie Basement 2.0 odbędzie się również 10-godzinny Indie Pixel Jam. Temat jamu zostanie wylosowany przez jednego z uczestników na scenie tuż po rozpoczęciu eventu. Uroczyste wręczenie nagród dla najlepszych gier konkursu, z udziałem jego organizatorów, jurorów i sponsorów, odbędzie się po godz. 18:00 w dniu 1 czerwca.

Na podst. materiałów Pixel Heaven

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama