2

Ice Cream Sandwich zachęca do korzystania z Google+ i do podawania danych z naszych kart kredytowych

Android 4.0 budził duże zainteresowanie wśród mediów, a także zwykłych użytkowników jeszcze na długo przed premierą. Czy wszystko już o nim wiemy? Najwyraźniej nie, przy czym nie chodzi o jakieś wielkie zmiany – raczej przyda się tu z przysłowie, że diabeł tkwi w szczegółach. Jak się okazuje, za pomocą Ice Cream Sandwicha Google chce przyciągnąć […]

Android 4.0Android 4.0 budził duże zainteresowanie wśród mediów, a także zwykłych użytkowników jeszcze na długo przed premierą. Czy wszystko już o nim wiemy? Najwyraźniej nie, przy czym nie chodzi o jakieś wielkie zmiany – raczej przyda się tu z przysłowie, że diabeł tkwi w szczegółach. Jak się okazuje, za pomocą Ice Cream Sandwicha Google chce przyciągnąć jak największą liczbę do swojej usługi społecznościowej Google+. A także zachęca do zostawiania swoich pieniędzy w Android Markecie.

Google przed paroma dniami udostępnił kod źródłowy najnowszej odsłony swojego mobilnego systemu. Rzesza hakerów i miłośników modyfikacji wzięła się do pracy, tymczasem do internetu zaczęły przedostawać się informacje na temat zmian w Androidzie 4.0, o których Google nic nie powiedział. Wśród nich warto zwrócić uwagę na dwie, pokazują bowiem one, na czym bardzo zależy firmie z Mountain View. Na przykład podczas uruchamiania poczty Gmail w Androidzie pojawi się zaproszenie, aby jednocześnie dołączyć do serwisu społecznościowego Google+.

Druga ciekawostka jest taka, że w momencie gdy będziemy chcieli skorzystać z e-sklepu Android Market pojawi się podobny komunikat, tym razem zachęcający do podania numeru swojej karty kredytowej. Dlaczego Google zachęca do tego, skoro wcześniej wprowadził Google Checkout? Firma zapewne liczy na wygodę i niewiedzę użytkowników, którzy bardziej przyzwyczajeni są do korzystania z karty kredytowej w transakcjach internetowych, niż ufania nowym, niesprawdzonym metodom.

Android 4.0 - przeglądarkaOczywiście, oba zaproszenia można zignorować, z pewnością jednak wielu użytkowników pierwszy raz korzystających z Androida odpowie pozytywnie na prośby Google’a. A trzeba wziąć pod uwagę, że codziennie aktywowanych jest 550 tys. nowych telefonów z Androidem. Kiedy wersja 4.0 na stałe wejdzie do oferty producentów będzie to oznaczało całkiem duży przyrost użytkowników Google+ i klientów e-sklepu.

Google odświeżył też stronę Android.com, która dotychczas – powiedzmy sobie to szczerze – nie powalała. Zarówno swoim wyglądem, jak i oferowanymi treściami. Teraz skupiono się na promocji Androida 4.0 w ciekawej graficznie formie. Nie tylko deweloperzy, ale przede wszystkim zupełnie zieloni użytkownicy powinni być zadowoleni. Google przygotował dla nich przegląd najważniejszych funkcji systemu, a także informacje o możliwościach, jakie można osiągnąć dzięki aplikacjom z Android Marketu.