21

Huawei ma już 22 procent polskiego rynku smartfonów

Huawei właśnie pochwalił się nie lada osiągnięciem jeśli chodzi o Polski rynek. W stosunku do ubiegłego roku w I kwartale 2016 udział firmy w rynku zwiększył się o 833 proc. Obecnie Huawei ma 22 proc. polskiego rynku smartfonów wg danych GFK. Na światowym rynku sprzedaż Huawei wzrosła o 64 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wyniosła ponad 28,3 mln sztuk urządzeń.

Jako jednym z elementów sukcesu Huawei podaje kampanię marketingową z Robertem Lewandowskim. Według informacji prasowej:

Lewandowski został ambasadorem Huawei w 2015 r., przy wprowadzeniu na polski rynek smartfona Huawei P8. Firma zanotowała wzrost sprzedaży modelu P9 o 400 proc. 
w porównaniu z ubiegłorocznym flagowcem P8.

Oczywiście marketing to nie wszystko. Od modelu P8 Huawei zdecydowanie atakuje półkę premium wśród smartfonów i jak sami twierdzą wraz z modelem P9 bardzo się do niej zbliżyli. Nie ma jednak co się oszukiwać, rynek w Polsce zdobywa się telefonami z średniej i niskiej półki gdzie P9 lite i P8 lite są bardzo dobrze pozycjonowane. W kategoriach premium rządzą nadal Apple i Samsung.

Samsung ma więc coraz większy problem z Chińczykami. Podążając dosłownie ich śladem czeto też używając podobnej strategii jeśli chodzi o marketing czy sprzedaż. Huawei to dziś taki Samsung z przed paru lat (patrząc na rozwój i inwestycje). Pytanie kiedy nastąpi wyhamowanie wzrostów, bo to że nastąpi jest pewne (szczególnie, że rynek Smartphonów powoli zwalania jeśli chodzi o dynamikę wzrostu)